گل من گلی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

جواد کاظمیان و مونیکا بلوچی:

مهر ماه سال ۹۷ بود که جواد کاظمیان تولد مونیکا بلوچی را در صفحه اینستاگرامش تبریک گفت و جنجال بسیاری در فضای مجازی به راه افتاد.

همین تبریک تولد کافی بود که سر و صداهای بسیاری به راه بیفتد و اظهار عشق جواد کاظمیان به مونیکا بلوچی سوژه شبکه های مجازی شود.

اما نخستین بار جواد کاظمیان از عشقش به مونیکا بلوچی در برنامه اینترنتی مهرداد میناوند پرده برداری کرد.

وی در پاسخ مهراد میناوند که به وی گفت تا بحال عاشق شدی؟

گفت: فقط یکبار! من عاشق مونیکا بلوچی هستم. از شانزده هفده سالگی او را دوست دارم و در این بیست سالی که عاشق او هستم و مونیکا را شناخته ام به نظرم او زیباترین و جذاب ترین زن دنیاست.

اما در آن بازه ی زمانی که برنامه اینترنتی مهرداد میناوند منتشر شد خیلی سر و صدا نکرد.

اما پست اینستاگرامی تبریک تولد مونیکا بلوچی جنجالی را در فضای مجازی به پا کرد.

 

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۵۷
goli golipour

1) آسم
عصاره جوشانده دانه ها علائم آسم را در یک مطالعه (15 میلی لیتر در کیلوگرم 1/0 گرم عصاره جوشانده روزانه) در 29 بیمار آسم بهبود بخشید. این امر باعث کاهش دفعات علائم آسم ، خس خس سینه و بهبود عملکرد ریه در طی 3 ماه شد. بیمارانی که عصاره دانه زیره سیاه مصرف کرده بودند نیز نیاز به داروهای اضافی و استنشاقی کمتری داشتند [3].

مطالعه دیگر کنترل شده با دارونما در مورد 80 آسم نتایج مشابهی داشت. در این مطالعه ، روغن سیاه دانه که به مدت 4 هفته از طریق دهان مصرف می شد ، کنترل آسم را بهبود بخشید. دانشمندان همچنین روند بهبود عملکرد ریه را مشاهده کردند [4].

2) دیابت
برخی از پزشکان طب سنتی از سیاه دانه برای کاهش علائم دیابت مانند قند خون بالا و مقاومت به انسولین در دیابت نوع 2 استفاده می کنند.

شواهد محدود از مزایای دیابت پشتیبانی می کند. اما افت ناگهانی قند خون برای مبتلایان به دیابت می تواند خطرناک باشد. اگر قبلاً از داروهای دیابت استفاده کرده اید ، حتماً قبل از مصرف مکمل زیره سیاه با پزشک خود صحبت کنید.

چندین تحلیل بزرگ بر روی هزاران نفر نشان داد که سیاه دانه می تواند یک استراتژی مکمل خوب برای کنترل سطح گلوکز ، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد. این ماده به پایین آوردن قند خون و چربی خون ، احتمالاً با فواید طولانی مدت (با کاهش HBA1C) نیز کمک کرده است [5 ، 6].

در یک مطالعه (احتمالی) بر روی 60 بیمار با مقاومت به انسولین ، روغن سیاه دانه (5 میلی لیتر در روز) سطح گلوکز خون ناشتا را بهبود بخشید. با این حال ، در اینجا فقط به عنوان افزودنی به داروهای کاهنده گلوکز و لیپید (متفورمین و آتورواستاتین) داده شد [7].

در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با داروهای خوراکی ضد دیابت ، مکمل سیاه دانه به کاهش عوارض قلبی کمک می کند. در مطالعه ای که روی 114 بیمار انجام شد ، روزانه 2 گرم دانه زیره سیاه طی یک سال باعث کاهش چربی ، فشار خون و BMI شد [8].

در موش صحرایی ، عصاره دانه زیره سیاه به حساسیت عضلات به انسولین کمک کرده و مسیرهای تعادل انرژی را فعال می کند - هر دو در دیابت نوع 2 مهم هستند (AMPK) [9].

با این حال ، شواهد موجود محدود و غیرقطعی است. برای تعیین اینکه سیاه دانه برای همه افراد دیابتی مفید است یا خیر ، به مطالعات بالینی اضافی نیاز است.


3) فشار خون بالا
استفاده روزانه از عصاره سیاه دانه به مدت 2 ماه باعث کاهش فشار خون در بیماران با فشار خون خفیف (فشار خون سیستولیک 140 - 159 میلی متر جیوه) می شود. گروه آزمایش 100 میلی گرم یا 200 میلی گرم عصاره 2 بار در روز دریافت کردند. علاوه بر کاهش فشار خون ، این عصاره همچنین کلسترول LDL "بد" را کاهش می دهد ، که ممکن است رگ های خونی را مسدود کند [10].

در یک مطالعه متفاوت از 70 داوطلب سالم ، روغن بعد از 2 ماه فشار خون را کاهش داد. هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است. گروه تیمار شده 2.5 میلی لیتر روغن سیاه دانه دو بار در روز مصرف کردند [11].

با این حال ، در یک مطالعه دیگر (64 شرکت کننده) ، اثرات کپسول سیاه دانه پودر شده بر فشار خون ، چربی ها و BMI از نظر آماری معنی دار نبود [12].

به طور مشابه ، در بیماران سالخورده با فشار خون نسبتاً بالا (سیستولیک BP 160 میلی متر جیوه) ، عصاره دانه زیره سیاه اثر آماری ناچیز داشت. در این مطالعه (76 شرکت کننده) ، 300 میلی گرم از عصاره 2 بار در روز به مدت یک ماه داده شد [13].

سرانجام ، یک بررسی گسترده از بیش از 800 بیمار نتیجه گرفت که سیاه دانه ممکن است فشار خون را به میزان ملایم کاهش دهد ، در حالی که پودر دانه زیره سیاه اثر قوی تری نسبت به روغن دارد. نویسندگان تأکید کردند که فقط در موارد خفیف می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و دستیابی به هرگونه اثر ممکن است 2 ماه طول بکشد [14].

در کل ، شواهد حمایت از اثرات کاهش فشار خون دانه سیاه ضعیف است و باید در مطالعات بزرگتر تأیید شود.

مطالعات حیوانی همچنین اثرات احتمالی اضافی سیاه دانه بر قلب را بررسی کرد. به عنوان مثال ، دانه های زیره سیاه باعث بهبود بافت آسیب دیده قلب در موش صحرایی شد (در پاسخ به جراحی قلب یا درمان پس از حمله قلبی) [15].

در یک مطالعه موش دیگر ، هر دو ورزش و سیاه دانه جریان خون قلب و رگ های خونی جدید را افزایش می دهد ، به طور بالقوه به جلوگیری از مشکلات قلبی کمک می کند. این تأثیرات در انسان کشف نشده باقی مانده است [16].

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۱
goli golipour

مواد لازم سالاد ایتالیایی:

1 فنجان برگهای جعفری تازه ایتالیایی بسته بندی شده آزاد
1 لیوان برگهای ریحان تازه گشاد و بسته بندی شده
1/4 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک پونه کوهی
2 سیر میخک ، پوست کنده
1/4 فنجان سرکه شراب قرمز ، با بهترین کیفیت مانند Gourmet Pompeian
3/4 فنجان روغن زیتون فوق العاده باکره ، با بهترین کیفیت مانند لوچینی یا کولاویتا
3/4 قاشق چای خوری نمک جمع کنید
1/4 قاشق چای خوری فلفل سیاه
1-1 / 2 قاشق چایخوری عسل
برای سالاد
1 کاهو بزرگ کاهو سرخ (یا 3 قلب) ، شسته شده ، خشک شده و برش داده شده به قطعات بزرگ و نیش خورده
1 عدد فلفل قرمز بزرگ ، خرد شده
1 فنجان خیار خیار بذر و خرد شده
1 تا 2 هویج ، داخل روبان پوست کنده شده است
گوجه فرنگی انگور انگشتری ، نصف شده است
زیتون های سوراخ دار
ریکوتا سالاتا (یادداشت را ببینید) یا فتا ، برای چشیدن خرد شده است
دستورالعمل ها

را درست کنید: تمام مواد را در یک پردازنده مواد غذایی و رعد و برق ترکیب کنید تا مخلوط شوند.
تمام مواد تشکیل دهنده سالاد را به جز پنیر را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. درست قبل از خدمت ، نیمی از سس را اضافه کرده و خوب بریزید. کمی بیشتر از حد لازم پانسمان اضافه کنید. حتماً سبزیجات را بسیار سخاوتمندانه بپوشید ، در غیر این صورت سالاد شیرین خواهد بود. در پنیر بریزید ، سپس در صورت لزوم چاشنی را با نمک و فلفل تنظیم کنید.

توجه: Ricotta salata نوعی پنیر شیر گوسفند ایتالیایی است که دارای طعمی شور ، کمی تیز ، تقریباً شبیه به یک فتا خشک ایتالیایی است. با ریچوت مرطوب موجود در وان یکسان نیست. می توانید آن را در Whole Foods ، بقالی های لذیذ یا فروشگاه های پنیر مخصوص پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۵۸
goli golipour

عادل فردوسی‌پور (زادهٔ ۱۱ مهر ۱۳۵۳ در یزد) گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم، گوینده و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است.[۳] فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود که از شبکهٔ ۳ پخش می‌شد. همچنین وی تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود.

زندگی حرفه‌ای

روزنامه‌نگاری

او کار رسانه‌ایِ خود را در سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. عادل در آن زمان، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود[۴] و در بخش ترجمهٔ صفحهٔ فوتبال خارجی کار می‌کرد.[۳] او پس از قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما، کمی از روزنامه‌نگاری فاصله گرفت،[۴] او برای مجله ورلد ساکر چند یادداشت نوشته‌است.[۳][۵]

تلویزیون

فردوسی‌پور در پایان سال ۱۳۷۳، پس از چندین بار آزمون، به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامهٔ منتخب ورزشی (برنامه‌ای آرشیوی از شبکهٔ سوم سیما که در نیمه‌شب پخش می‌شود) می‌پرداخت. فردوسی‌پور کم‌کم پیشرفت کرد و توانست بازی‌های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش‌های خوبش در جام جهانی ۱۹۹۸، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به‌عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم انتخاب شد.

در آن زمان که تلفظ نادرست نام‌های خارجی در گزارش‌های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می‌افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان انگلیسی بود که نام‌ها را هم غالباً درست تلفظ می‌کرد.

او در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزهٔ بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.[۶] عادل فردوسی‌پور، بنیان‌گذار، مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ است. برنامهٔ ۹۰ نام برنامهٔ زنده‌ای دربارهٔ فوتبال ایران بود که هر هفته از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. او همچنین به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ فوتبال ۱۲۰ با شبکهٔ ورزش سیما همکاری داشته‌است. عادل همچنین در تولید برنامه لیگ ۱ از همین شبکه نقش داشته‌است. بعضی از تک گفتارهای او در گزارش‌های فوتبال مثل چقدر خوبیم ما!، جوونم ایران، چه می کنه این بازیکن در بین مردم شایع است.

ترج

عادل فردوسی‌پور سال‌ها پس از تجربهٔ ترجمه در روزنامهٔ ابرار ورزشی، در سال ۱۳۸۸ قراردادی را برای ترجمهٔ کتاب فوتبال در برابر دشمن که درونمایه‌ای فوتبالی-سیاسی دارد، با نشر چشمه امضا کرد.[۳]

کتاب دوم فردوسی‌پور، کتاب جامع فوتبال نام دارد که دانشنامه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای و تمام‌رنگی دربارهٔ فوتبال است. این کتاب ترجمهٔ کتاب The Football Book است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در انگلستان منتشر شده بود. کتاب جامع فوتبال در اردیبهشت ۱۳۹۱ و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. ناشر این کتاب نشر بهشت است.

ترجمهٔ سوم عادل فردوسی‌پور کتابی است به نام هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی. این کتاب، بر خلاف دو کتاب گذشته، در زمینهٔ فوتبال نیست؛ بلکه موضوع آن روش‌های مدیریت است. این کتاب در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۴ تهران توسط انتشارات نشر چشمه عرضه شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید.

سایر فعالیت‌ها

فردوسی‌پور در سال ۱۳۸۴ با گروه اجراییِ نمایش «فنز» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان همکاری داشت. او در این نمایش صداپیشهٔ یک گزارشگر فوتبال بود.[۷] فردوسی‌پور تعدادی از سری بازی‌های فوتبال تکاملیِ حرفه‌ای و فیفا را با همکاری بخش خصوصی به زبان فارسی گزارش کرده‌است.

محبوبیت

عادل فردوسی‌پور یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اجتماعی و تلویزیونی در ایران به‌شمار می‌رود. مجلهٔ نیوزویک در سال ۲۰۰۹، به دلیل محبوبیت گسترده، او را به‌عنوان یکی از بیست فرد قدرتمند ایران در نظر گرفت.[۸] با وجود حرف و حدیث فراوان، برنامه تلویزیونی او (نود) بیش از یک دهه همواره مورد توجه مردم قرار داشت و به یکی از چهره‌های عمومی معتبر و محبوب کشور تبدیل شد. میزان ارسال پیام‌های متنی بینندگان برنامه نود برای شرکت در نظرسنجی‌های فردوسی‌پور فقط تا سال ۲۰۱۱، به‌طور متوسط در هر برنامه حدود دو میلیون نفر بوده‌است.[۹]

زندگی شخصی

عادل فردوسی‌پور در ۱۱ مهرماه ۱۳۵۳ در یزد زاده شد[۴][۱۰] و اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال، از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت. سرانجام، در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد.[۳] او دکتریِ مدیریت رسانه از دانشگاه تهران دارد.[۱۱] عنوان پایان‌نامهٔ کارشناسی ارشد او «پیش‌بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل‌های رگرسیونی» بود.[۱۲] او درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می‌کند.[۱۳] عادل فردوسی‌پور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۵۳
goli golipour