گل من گلی

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

نرگس محمدی (زادهٔ ۹ فروردین ۱۳۶۴ در تهرانبازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

زندگی‌نامه

نرگس محمدی ۹ فروردین ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی ابتدا به انجام کار تئاتر روی آورد. نخستین حضور جدی سینمایی وی، در فیلم ریسمان باز، به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و نقش آفرینی در مجموعهٔ تلویزیونی ستایش موجب شهرت او شد. وی دارای مدرک کارشناسی پرستاری می‌باشد.

زندگی شخصی

او در سال ۱۳۹۶ با علی اوجی ازدواج کرد.

حضور در ورزشگاه کوریتیبا

نرگس محمدی با همراهی هنرمندانی که به برزیل سفر کرده بودند در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل با حضور در ورزشگاه آرنا دا بایشادا در شهر کوریتیبا تماشاگر نخستین بازی ایران در جام جهانی بودند. حریف ایران در این بازی نیجریه بود.

فیلم‌شناسی

تلویزیون

ستایش۳ (۱۳۹۸)

بوی باران (۱۳۹۸)

زعفرانی (۱۳۹۵)

معمای شاه (۱۳۹۴)

ما فرشته نیستیم (۱۳۹۳)

ستایش۲ (۱۳۹۳)

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (۱۳۹۳)

میلیاردر (۱۳۹۱)

ششمین نفر (۱۳۹۰)

ستایش (۱۳۸۹)

فیلم‌های تلویزیونی

هوای خنک (۱۳۹۴)

کویر (۱۳۹۳)

سینما

مسلخ (۱۳۹۵)

قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)

عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)

ساعت شلوغی (۱۳۹۰)

آناهیتا (۱۳۸۷)

سوپر استار (۱۳۸۷)(منشی صحنه)

اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷)

ریسمان باز (۱۳۸۶)

تنهایی باد (۱۳۸۳)

تئاتر

راپورتهای شبانه دکتر مصدق (۱۳۹۵)[۵]

نظمیه زنان (۱۳۹۱)[۶]

جوایز

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره تئاتر فجر (۱۳۹۵)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۱۹
goli golipour

دختر بیچاره من او خوشحال و سالم است و والدین دوست داشتنی و خانه ای پایدار دارد.

اما ، او همچنین یک پدر دارد که مقالات علمی را برای جستجوی اجماع مدرن در مورد بهترین شیوه های پرورش بچه ها ، جستجو می کند.

امیدوارم مثل یک خوکچه با او رفتار نکنیم. اما من فکر می کنم که با در نظر گرفتن برخی از مفیدترین و جالبترین استراتژی های موجود در آنجا ، ما به روش هایی که سعی می کنیم او را بزرگ کنیم ، اصلاحاتی کوچک را انجام داده ایم.

من فکر می کنم پنج عادت روزانه ای که در زیر شرح می دهم از جمله قانع کننده ترین هستند.

1. در بالای آنها بمانید.
این می تواند خسته کننده باشد ، و گاهی اوقات فکر می کنید سخنان شما در یک گوش و گوش دیگر جریان دارد. اما محققان بریتانیایی دریافتند که والدینی که انتظارات بالایی را بیان می کنند ، احتمالاً بچه هایی دارند که رشد می کنند موفق باشند - و از برخی مشکلات اساسی جلوگیری می کنند. "

به طور خاص ، یک مطالعه از 15000 دختر انگلیسی بیش از 10 سال ، از سنین 13-14 تا 23-24 سال ، نشان داد کسانی که والدین آنها به طور مداوم انتظارات بالایی از فرزندان خود نشان می دادند عبارتند از:

به احتمال زیاد برای حضور در دانشگاه.
در دوران نوجوانی احتمال بارداری کمتری وجود دارد.
کمتر احتمال دارد دوره بیکاری طولانی شود.
کمتر احتمال دارد که در مشاغل کم هزینه و بن بست گیر بیفتیم.
نکته اصلی: بچه ها لزوماً از شنیدن همه "انتظارات زیاد" خوششان نمی آمد ، و همیشه نسبت به شنیدن آن واکنش نشان نمی دهند. اما در پایان روز ، آنها آن را شنیدند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه اسکس آمده است: "در پشت هر زن موفق یک مادر دلخراش وجود دارد؟ دختران نوجوان اگر مادران فشاری داشته باشند به احتمال زیاد موفق می شوند."

2. آنها را به درستی ستایش کنید.
دو راه اصلی وجود دارد که والدین فرزندان خود را تحسین می کنند. اولین مورد برای توانایی های ذاتی آنها است. دوم برای تلاش آنهاست. مثال ها:

ستایش توانایی ذاتی: کار عالی! شما خیلی زرنگی!
تلاش ستایش: کار عالی! شما سخت کار کردید و فهمیدید!
خط مقدم پایین: وقتی شما بچه ها را ستایش می کنید ، آنها را برای تلاش و نه توانایی ها ستایش کنید.

این ناشی از کار کارول دوک ، استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است. بیشتر کارهای او حول آموزش تفاوت بین یک طرز فکر رشد و یک ذهنیت ثابت محور است.

شما می توانید این را در اینجا مشاهده کنید: اگر مرا به خاطر ذات ذهنی من ستایش می کنید ، برای من ستایش می کنید: الف) کاری که هیچ ارتباطی با دستیابی به آن نداشتم ، و ب) کاری که نمی توانم برای بهبود کاری انجام دهم.

اما وقتی مرا به خاطر تلاش من ستایش می کنید ، مرا تشویق می کنید دقیقاً ماهیچه هایی را که می خواهید من رشد کنم ، در زندگی موفق سازم.

اگر پدر و مادر نسبتاً جدیدی هستید و فکر می کنید وقتی فرزندانتان بزرگتر هستند این نوع تمایز بیشتر اهمیت دارد ، دوباره فکر کنید. تأثیرات این راهبردهای ستایش قابل اندازه گیری است حتی کودکان نیز به اندازه 1 تا 3 سال سن دارند.

3. آنها را به بیرون ببرید.
این یکی ساده است. و هنگامی که هوا خوب است ، هم برای بچه ها و هم برای شما بسیار لذت بخش است.

در مورد این فکر کنید: کسانی از ما که در دفاتر کار می کنیم دائما می شنویم که نشستن در تمام روز ما را می کشد. و با این حال ، ما از بچه هایمان می خواهیم که شش یا هفت ساعت در روز انجام دهند؟ در کلاسهای درس بنشینید.

این نمودار دیوانه است. درعوض ، علم نشان می دهد شما باید آنها را تشویق کنید تا حد امکان در فضای بیرون از منزل بازی کنند.

محققان در اروپا میزان فعالیت خارجی 153 پسر 6 تا 8 ساله را هر روز مشاهده کردند. این رابطه قابل توجه بود:

"هرچه بچه ها بیشتر وقت خود را صرف نشستن کنند و زمان کمتری را برای فعالیت بدنی صرف کنند ، در دو سال بعد کمتر از دستاوردهای آنها در خواندن استفاده می کردند.

4. به درستی آنها را بخوانید.
این یکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خصوصاً وقتی جوان تر هستند. پدر و مادر بچه های بسیار موفق کسانی هستند که وقتی کوچک بودند برای فرزندانشان می خوانند.

و معلوم می شود که یک راه درست و یک روش اشتباه برای خواندن آنها وجود دارد.

روش اشتباه فقط خواندن است. همه ما آنجا بوده ایم (من گناه می کنم)؛ گاهی اوقات آنقدر خواندن بچه های خود را خسته می کنید که تقریباً در حالت خلبان قرار دارید. من احتمالاً می توانم در این مرحله کل سری کتاب های دختر لیدی بگ را از حافظه بخوانم.

اما وقتی می توانید ، کار مؤثرتر این است که کودک خود را هنگام خواندن درگیر کنید. از آنها بخواهید بخش هایی از کتاب ها را بخوانند. از آنها بپرسید که فکر می کنند با طرح چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر آنها خیلی جوان هستند ، از آنها بخواهید که صفحات را برای شما بگردانند.

به عنوان نمونه ، Erin Clabough ، متخصص علوم اعصاب ، پیشنهاد می کند که اگر کتاب فرزند شما مادر شما را به کودک خردسال خود می خوانید ، از او بخواهید که هر اتفاقی بیفتد.

"اگر بچه پرنده بودید ، چه کار می کردید؟" او پیشنهاد می کند بپرسید "حتی برای کتابهایی که 216 بار آنها را با هم خوانده اید ، فرزند شما می تواند با روشی متفاوت شخصیت بتواند عکس العمل نشان دهد ، یک تصمیم متفاوت شخصیت می تواند تصمیم بگیرد."

5- آنها را به انجام کارهای خود واگذار کنید.
سوگند می خورم این یک چیز واقعی است. این مقاله از جولی لیتوتوت-هاییمز ، که معاون اول دانشجویان در دانشگاه استنفورد بود و پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز ، چگونه می توان بزرگسالی را نوشت ، نوشت.

Lythcott-Haims به نقل از مطالعه گرانت هاروارد ، یک مطالعه مشهور طولی 81 ساله ، اشاره کرد که نشان می دهد افراد به طور کلی برای موفقیت در زندگی به دو چیز احتیاج دارند. اولین عشق است؛ دوم اخلاق کار است.

چگونه می توانیم به عنوان بچه های جوان اخلاق کار را توسعه دهیم؟

شما این کار را کردید: با انجام ظرف ها ، چمن زنی چمن ، بیرون آوردن زباله ها ، پیاده روی سگ ، تمیز کردن اتاق های ما - همه چیزهایی که بچه ها اغلب با آن سر و صدا می کنند و والدین باید آنها را مورد علاقه خود قرار دهند (به شماره 1 ، بالا مراجعه کنید) )

"با انجام آنها کارهایی را انجام می دهم ... آنها می دانند که باید بخشی از زندگی را انجام دهم تا بخشی از زندگی باشم. این فقط به من و آنچه در این لحظه نیاز دارم نیست."

اکنون ، در اینجا به عنوان یک والدین اشکالاتی وجود دارد. آیا تاکنون دیده اید که ماشین ظرفشویی بعد از درخواست یک کودک 9 ساله برای بارگیری آن ، چه شکلی به نظر می رسد؟ آیا تا به حال مجبور شده اید که پس از 7 سال سن خود را همراه با یک کیسه کیسه پلاستیکی پس از راه رفتن سگ ، انتخاب کند؟

بله نکته این است که خصوصاً در مراحل اولیه ، اگر فقط کارهای خود را انجام می دادید ، بسیار ساده تر می شد. نکته این است: خوب ، نکته این است که موضوع این نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۱۶
goli golipour

پنیر در انواع مختلفی از سبک ها ، بافت ها و طعم های مختلف وجود دارد ، اما همه آنها از همان ماده اصلی ساخته شده است - شیر. بنابراین تفاوت ها چیست و چگونه ایجاد می شوند؟

ویژگی های مختلف پنیر
پنیرهای مختلفی تحت تأثیر فرهنگ و محیط بی نظیر آنها در مناطق مختلف توسعه یافته اند. تکنیک های مختلف تولید پنیر وجود دارد که در طول زمان در پاسخ به فناوری های جدید و تغییر تقاضای مصرف کننده توسعه یافته اند. همچنین در مشخصات پنیرها تنوع زیادی وجود دارد که شامل رنگ ، عطر ، بافت ، عطر و طعم ، استحکام ، وجود قالب ، سوراخ گاز یا چشم و همچنین حفظ کیفیت می باشد.

هیچ روش واحدی برای طبقه بندی پنیر وجود ندارد و می توان از چندین معیار مانند طول سالخوردگی ، بافت و منطقه مبدا استفاده کرد. با این حال ، تفاوتهای اساسی در خصوصیات پنیر به طور کلی می توان به این موارد نسبت داد:

منشاء شیر
رطوبت
قالب های خاص و باکتری ها اضافه شدند
طول پیری متفاوت است
منبع شیر
در حالی که تمام شیرها از همان عناصر اساسی تشکیل شده اند ، ترکیب آن با توجه به:

نوع و نژاد حیوان
فصل و موقعیت جغرافیایی
سلامتی و تغذیه حیوان
در حالی که بیشتر پنیرها با استفاده از شیر گاو تهیه می شود ، از شیر حیوانات دیگر به ویژه بز و گوسفند نیز استفاده می شود. پنیر شیر بز به رنگ سفید و طعم خاصی دارد. شیر بز نسبت به شیر گاو مقدار بیشتری آب دارد بنابراین پنیر کمتری به همراه دارد و پنیرها معمولاً نرمتر هستند. شیر گوسفند دارای چربی بالاتری است و یک پنیر با بافت خامه ای ایجاد می کند. این ماده درصد بالایی از مواد جامد شیر را تولید می کند ، بنابراین پنیر بیشتری تولید می کند - تقریبا دو برابر شیر گاوها.

محتوای رطوبت
رطوبت پنیر یکی از متداول ترین روش های طبقه بندی پنیر است و می تواند از بسیار نرم تا بسیار سخت متفاوت باشد. هیچ مرز مشخصی بین این دسته ها وجود ندارد و برخی پنیرها بسته به طول سالخوردگی می توانند بین دسته ها جابجا شوند.

طبقه بندی
رطوبت درصد
بافت پنیر
مثال ها
رطوبت کم

13-34٪

خیلی سخت

پارمسان ، رومانو

رطوبت متوسط

34-45٪

سخت / نیمه سخت

چدار ، سوئیس ، گودا ، ادم

رطوبت بالا

45-55٪

نرم

موزارلا ، آبی ، بری

رطوبت بسیار بالا

55-80٪

خیلی نرم

کلبه ، کرم ، ریکوتا

پنیرهای نرم
دو گروه پنیرهای نرم وجود دارد - فاقد بلوغ و رسیده است. پنیرهای غیرمستقیم ، مانند پنیر کلوچه و پنیر خامه ای ، فرآوری کمی دارند و عطر و طعم آنها مایل به طراوت است.

پنیرهای نرم و رسیده مانند کاممبرت و بری دارای قالب اضافه شده به سطح هستند که یک آنزیم هضم کننده پروتئین تولید می کند. آنزیم در هنگام رسیدن محصول ، پنیر را تجزیه می کند ، یک بافت آب و هوایی ایجاد می کند و طعم مشخصی را ایجاد می کند.

پنیرهای سخت تر
پنیرهای سخت تر تحت پردازش پیچیده تری قرار می گیرند و دو گروه اصلی وجود دارد:

کسانی که میکروبیوتای ساده دارند با استفاده از استارتهای مزوفیلی ساخته می شوند.
انواع پنیر سوئیس با استفاده از باکتری های استارت ترموفیلیک ساخته می شوند که می توانند درجه حرارت بالاتر پردازش را تحمل کنند. رشد بعدی باکتریهای تولید کننده اسید پروپیونیک در حین بلوغ به عطر و طعم این پنیرها کمک می کند و همچنین باعث ایجاد سوراخ های گازی یا چشم می شود.
مراحل پردازش که به از بین بردن رطوبت کمک می کند عبارتند از:

برش و هم بزنید پنیر - یک برش ظریف رطوبت بیشتری را آزاد می کند
گرما کمک می کند تا پنیرها کوچک شود و آب پنیر بیشتری از بین برود
فشار دادن پنیر نهایی - فشار و زمان متفاوت بر میزان آب پنیر آزاد شده تأثیر می گذارد.
پنیرهای بسیار سخت مانند پارمسان و رومانو پیرتر می شوند. رطوبت بسیار کم این پنیرها باعث می شود که خرده آنها از بین برود و برای رنده کردن بسیار مناسب باشد.

اضافه کردن قالب
برخی از پنیرها در طول فرآیند اولیه تولید پنیر به کشت قالب افزوده می شوند. هنگام پیری ، پنیر با میله های فلزی ریز سوراخ می شود تا کانال های هوایی ایجاد کند. قالب در طول رگه های داخل پنیر رشد می کند. این متفاوت از Brie یا Camembert است که در آن قالب در قسمت بیرونی پنیر رشد می کند. پنیر آبی می تواند نرم یا سفت باشد. نمونه های آن شامل گورگنزولا و استیلتون است.

رسیدگی بر طعم و بافت تأثیر می گذارد
پنیر تازه ساخته شده معمولاً طعم شور و کاملاً شیرین می بخشد ، زیرا این دوره پیری یا بلوغ است که به رشد طعم کمک می کند. با افزایش سن پنیر ، میکروب ها و آنزیم ها پروتئین های کازئین را تجزیه می کنند ، باعث تغییر بافت و تشدید عطر و طعم پنیر می شوند.

شرایط پخت با دقت و دمای مختلف و میزان رطوبت مؤثر بر میزان رسیدن ، ریزش رطوبت و تشکیل لایه برداری کنترل می شود.

دوره رسیدن می تواند از چند روز تا 2 یا بیشتر از سال باشد. با افزایش دوره رسیدن ، پنیر رطوبت بیشتری از دست می دهد ، طعمی قوی تر ایجاد می کند و از نظر بافت سخت تر و خرد می شود.

سایر تکنیک هایی که باعث ایجاد تغییرات در طعم و بافت می شوند شامل افزودن نمک و کشش پنیر است.

افزودن نمک
نمک یک عنصر اساسی در تمام پنیرهاست. این ماده به طعم کمک می کند و همچنین در ترشح رطوبت از پنیر ، ایجاد یک بافت نرم تر و کمک به محافظت از آن در برابر آلودگی باکتری ها نقش دارد. برخی از انواع پنیر در هنگام پردازش نمک اضافه می کنند و برخی با غوطه ور شدن در محلول آب نمک.

کشک کشیده
بافت کشیده ای در برخی پنیرها با کشش کشک و ورز دادن آن در آب داغ ایجاد می شود. مثالی موزارلا ، پنیری ایتالیایی است که معمولاً در پیتزا ها استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۰۴
goli golipour

قیمت دلار روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، توانست با تداوم روند افزایشی روزهای اخیر وارد کانال قیمتی ۱۷ هزار تومان شود. در ساعاتی از روز کاری دلار حتی تا ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان نیز قیمت خورد.

در هفته‌های گذشته در حالی که تمام نگاه‌ها به تحولات بازار سرمایه ایران و رکوردشکنی‌های بورس خیره مانده بود، بازار ارز شاهد تقویت تدریجی قیمت دلار و به تبع آن دیگر ارزهای بازار بود.

افزایش نسبی و تدریجی قیمت دلار حتی روی تابلوی صرافان رسمی وابسته به بانک مرکزی نیز نمود داشت و قیمت‌های رسمی در سامانه سنا (سامانه نظارت ارز) نیز با افزایش همراه بود.

یک هفته قبل قیمت دلار در صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان و در بازار آزاد با نرخ ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان دادوستد می‌شد و روز سه شنبه این هفته قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از ۱۷ هزار تومان رسید، نرخ دلار در صرافی ملی نیز تا ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت.

صعود نرخ دلار در بازار آزاد در ۲۳ روز گذشته از اردیبهشت‌ماه چنان بوده که میانگین قیمت دلار در بازه زمانی یک ماهه را با ثبت رقم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان به بالاترین سطح تاریخی میانگین یک ماهه نرخ این ارز رساند.

نوسان قیمت دلار در بازار ایران

۲۳فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

*بالاترین قیمت دلار (در پایان معاملات) تا امروز حدود ۱۹ هزار تومان و در میانه مهر ماه ۱۳۹۷ به ثبت رسیده است

در عین حال رفتار بانک مرکزی به عنوان بازارساز اصلی نیز جالب توجه بوده است، بانک مرکزی با افزایش نسبی قیمت‌ها در صرافی‌های وابسته و بخش‌های رسمی بازار ارز، تلاش کرده است تا ضمن کم کردن فاصله نرخ‌های متفاوت ارزها، حوزه فعالیت سفته بازی را محدود نگاه دارد.

این سیاست بانک‌مرکزی تا حدودی توانسته از انگیزه‌های سفته‌بازانه کم کند اما در توقف افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد توفیقی نداشته است.

در تمامی مقاطعی که قیمت دلار و دیگر ارزها افزایش داشته است یکی از دلایل افزایش نقش و تمایل دولت عنوان شده است و دولت‌ها با این اتهام مواجه بوده که برای تامین منابع ریالی، چندان هم با افزایش نرخ‌ها در بازار مخالفتی ندارد. البته دولت‌های ختلف این اتهام را همواره رد کرده‌اند.

در بازار سکه چه می‌گذرد؟

افزایش قیمت دلار به طور معمول بر قیمت سکه نیز اثر گذار بوده و افزایش قیمت سکه را نیز به دنبال داشته است، سکه تمام در روز سه‌شنبه با افزایش در حدود یکصد هزار تومانی به ۷ میلیون و یکصد هزار تومان نزدیک شد.

متوسط قیمت ماهانه سکه طلا در ایران

متوسط قیمت ماهانه سکه در ماه‌های اخیر روندی صعودی داشته که دلیل آن افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در بازار ایران بوده است

 

 

اما نکته جالب توجه این بوده که قیمت سکه در بورس کالا حتی از بازار آزاد بالاتر بوده است و بهانه‌ای شد تا شماری با خرید سکه در بازار آزاد و فروش آن در بورس به دنبال کسب سود باشند.

شماری از فعالان بازار سکه، استراتژی بانک‌ها در ایجاد تقاضا برای خرید سکه و بالارفتن قیمت‌ها موثر می‌دانند اما عده‌ای نیز افزایش قیمت سکه و گواهی سپرده سکه را ناشی از رشد و فشار تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و امکان دادوستد آنلاین و آسان در این بازار عنوان می‌کنند.

بر اساس ارزیابی شماری از کارشناسان اقتصادی با فرض عدم دخالت بانک مرکزی در بازار، قیمت دلار به طور بالقوه می‌تواند تا ارقام بالاتری نیز افزایش یابد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۲۰
goli golipour

آیدا فقیه زاده یکی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون است که با بازی در نقش بهار در سریال زمانه و بازی در نقش مرجان در سریال بچه های نسبتا بد به شهرت رسید.

اما پس از بازی در دو سه سریال تلویزیونی کمتر در فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی دیده شد.

بیوگرافی آیدا فقیه زاده:

آیدا فقیه زاده در سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شده است.

تحصیلات:

در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی می باشد.

همسر آیدا فقیه زاده:

تاکنون اطلاعاتی مبنی بر ازدواج آیدا فقیه زاده اعلام نشده و مجرد می باشد.

اعضای خانواده:

خانواده ای هنری نداشته و براساس علاقه ی شخصی اش وارد دنیای بازیگری شده است.

شغل پدرش مهندسی کشاورزی و شغل مادرش کارمند سازمان هواشناسی بوده است.

در خانواده ای کم جمعیت بزرگ شده و تنها دارای یک خواهر می باشد.

اینستاگرام آیدا فقیه زاده:

صفحه اینستاگرام آیدا فقیه زاده aidafaghihzade_official می باشد.

کلاسهای آموزش بازیگری:

در رشته بازیگری در دانشگاه تحصیل نکرده است اما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در کلاس های آموزش بازیگری امین تارخ شرکت کرده است.

بازی در سریال راه شیری:

در سال ۱۳۸۸ بازیگری را با بازی در سریال راه شیری اپیزود خلسه به کارگردانی عبدالحسین برزیده تجربه کرد.

در سریال راه شیری با استاد بازیگریش امین تارخ همبازی بود.

بازیگر نقش بهار در سریال زمانه:

در سال ۱۳۹۱ در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی بازی کرد.

آیدا فقیه زاده بازیگر نقش بهار در سریال زمانه بود که به خوبی توانست از عهده ی نقشش بربیاید.

بهار دختری است از خانواده ای ثروتمند که عاشق پسر عمویش بهزاد است و تمایل دارد با وی ازدواج کند، در ضمن بهار از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار است و پزشک می باشد.

سرانجام با پسر عمویش بهزاد ازدواج می کند، اما بهزاد رازی بزرگ را از بهار مخفی کرده که همین موضوع موجب از هم پاشیدگی زندگی مشترکشان می شود و …

بازیگر نقش مرجان در سریال بچه های نسبتا بد:

در سریال ۱۳۹۲ در سریال بچه های نسبتا بد به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد.

در ابتدا قرار بود سحر قریشی ایفاگر نقش مرجان باشد، اما به دلیل ممنوع التصویر شدن سحر قریشی، آیدا فقیه زاده جایگزین وی شد.

آیدا فقیه زاده در نقش مرجان در سریال بچه های نسبتا بد به ایفای نقش پرداخت.

از بازیگران سریال بچه های نسبتا بد می توانیم به میلاد کی مرام، حمید گودرزی، اکرم محمدی، مهرانه مهین ترابی، پرویز پورحسینی، علی طباطبایی، شهرزاد کمال زاده، اکبر عبدی، اشکان خطیبی، سمانه پاکدل، گیتی ساعتچی و … اشاره کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۰۳
goli golipour

مؤثرترین راه راههای زیبایی موهای زائد بسیار گران قیمت هستند ، اما چیزی که تولید کنندگان نمی خواهند بدانند این است که راحت شست و شوی آنها در خانه آسان است. با مراجعه به آشپزخانه خود دفعه دیگر که موهای شما به مقداری TLC نیاز دارد ، پول خود را ذخیره کنید. یکی از بهترین شرطهای DIY؟ ماسک موی روغن نارگیل.

مزایای ماسکهای مو روغن نارگیل چیست؟
ماسک های مو روغن نارگیل با توجه به توانایی آنها در نفوذ به شافت مو (به لطف اسید لوریک) برای مرطوب کردن و ترمیم از درون محبوبیت خود را افزایش داده اند. آنها ضمن ترمیم آسیب های همه متجاوزین مانند نمک و کلر ، رشته های شما را نیز براق می کنند. بعلاوه ، روغن نارگیل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ بودن برای لک های شما بسیار مناسب است.


و در واقع می توانید کارهای بیشتری انجام دهید تا فقط از روغن همه کاره استفاده کنید. در صورت خاموش بودن قفل های خود ، از آن به عنوان یک پیش درمانی قبل از شامپو استفاده کنید (اگر مدت زمان قفل شما خیلی کم است ، 15 تا 30 دقیقه بگذارید) تا تهویه خود را بالا بکشید تا قدرت محصول را تقویت کنید ، به عنوان یک تیزر یخ زده یا به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی.

چگونه روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید؟
اگر به روغن نارگیل مستقیم چسبیده اید ، باید شب آن را روی موهای خشک بکشید ، ابتدا آن را گرم کنید تا حداکثر فواید آن را داشته باشید. در حالی که سبک تر روی ریشه های خود می روید ، بیشتر به انتهای خود بمالید. اگر پوست سر روغنی دارید ، از اضافه کردن روغن به آن منطقه خودداری کنید - نمی خواهید باعث شکستگی شوید. آن را از طریق رشته های خود شانه کنید تا مطمئن شوید که به طور مساوی توزیع می شود. برای جلوگیری از لکه های روی بالش ، موهای خود را درون یک کلاه دوش پارچه ای بپیچانید. صبح روغن را بشویید. اگر موهای شما در قسمت ریزتری قرار دارد ، ممکن است بخواهید بین جلسات نقاب زدن طولانی تر شوید.

 

5 روش خانگی برای سفید کردن دندانها

اگر روغن نارگیل را با سایر مواد خوب قفل شده برای ماسک مو DIY ترکیب می کنید ، به راحتی دستور العمل را دنبال کنید. برخی از ماسک های مو شامل مخلوط کردن اجزاء با یکدیگر و استفاده از طول کوتاه است ، در حالی که برخی دیگر کمی بیشتر درگیر هستند. (ممکن است لازم باشد مواد را گرم کنید یا آنها را در مخلوط کن ترکیب کنید.)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۵۹
goli golipour

5 دندانپزشکی برتر سفید کننده خانگی آیا می خواهید از شر دندانهای زرد خلاص شوید؟ در اینجا دندانهای شگفت انگیز سفید کننده روشهای طبیعی و نکاتی که باید در خانه امتحان کنید وجود دارد
ستاره های فیلم ، افراد رسانه ای ، بازیگران تلویزیون و دیگر افراد مشهور چه ارتباطی دارند؟ نه ، این پوست منصفانه یا شکل کامل نیست. دندانهای سفید کاملاً تیز و تراز ، کاملاً هماهنگ و کاملاً متناسب است. آنها هیچ لکه ای ، تغییر رنگ و هیچ نوع تغییر شکل ندارند. پس چگونه است که آنها لبخند کاملی دارند؟ شما در حال آمدن به چند پیشنهاد شگفت انگیز در مورد سفید کردن دندان ها هستید. در چند سال گذشته ، ناگهان ناگهانی در سفید کردن دندان های خمیردندان ، درمان های سفید کننده و کیت های سفید کننده بدون نسخه افزایش یافته است. حتی ممکن است برخی بگویند بعد از پوست نرم ، هندی ها اکنون وسواس دندان های سفید دارند. محققان بازار معتقدند که این وسواس نتیجه نگرانی های بهداشتی نیست بلکه نگرانی های مغرضانه است. چرا تعصب؟ از آنجا که دندانهای سفید همیشه از دندان های تمیز ، تمیز ، بدون لکه و سالم استفاده نمی کنند.

چه عواملی باعث دلسردی می شوند؟

می توانید دویدن ، اما نمی توانید پنهان شوید. در مورد دندانهای زرد مزاحم نیز همین حرف را می توان گفت. دندان های شما با مینای صاف پوشیده شده است که به طور طبیعی سفید است. وقتی این حالت از بین برود ، شفاف می شود و لایه پایینی به نام "دندیل" را نشان می دهد که به رنگ زرد است. مینا با گذشت زمان از بین می رود اما برخی از عادت ها ، رژیم غذایی و در غیر این صورت می تواند آن را تسریع کند.

1. چای بسیار زیاد یا قهوه - بیش از حد هر چیزی می تواند به نظر برسد که مضر باشد ، و در مورد مصرف زیاد چای یا قهوه نیز همین مورد است. نوشیدن زیاد چای یا قهوه باعث لکه دار شدن دندان ها می شود. نه تنها مینای دندان را از بین می برند بلکه باعث می شوند که دندانها نیز برچسب بزنند و باعث می شود ذرات غذا به هم چسبیده باشند.

2. نوشیدنی های قندی - این یک فرد مضاعف است. این ترکیبی از اسیدیته و قند است که هر دو برای دندان ها بد هستند. اگر هنوز هم یک بار یک لیوان یا دو بار می خواهید ، بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای نوشیدن آن روی مدت طولانی ، سریع بنوشید و بعد از آن دهان خود را بشویید.

3. سیگار کشیدن - این احتمالاً بدترین علت پوسیدگی و تغییر رنگ دندان است. این آسیب بیش از ترمیم دندان ها است. نه تنها باعث زرد شدن آنها می شود بلکه در بعضی موارد نشانه های خاکستری دائمی نیز باقی می ماند که قابل حذف نیستند ، مهم نیست که چقدر سعی کنید.

4- مسواک زدن درست بعد از غذا - این ممکن است بی ضرر و حتی خوب به نظر برسد اما دندانپزشکان پیشنهاد می کنند این عادت را رها کنید. اسید و قند تولید شده هنگام خوردن ، مینای دندان را به طور موقت تضعیف می کند و در زمان مسواک زدن آن را بیشتر می کند. در حالت ایده آل ، قبل از غذا نیم ساعت یا بیشتر صبر کنید یا برس بزنید و دهان خود را بعد از غذا بشویید.
 
در اینجا چگونه می توانید با استفاده از داروهای خانگی ، می توانید سفیده مروارید را در خانه بدست آورید

تعدادی درمان مؤثر در بازار وجود دارد اما دقیقاً آسان نیستند و یا درد آن را ندارند. اگر به دنبال روش های سنتی تر برای سایه روشن تر هستید ، ما به شما توصیه های محکمی را ارائه می دهیم.

1. جوش شیرین - مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و قبل از شروع مسواک زدن آن را روی مسواک خود بریزید. یا آن را با استفاده از نکات انگشت خود بمالید و حدود 1 دقیقه آن را بگذارید. جوش شیرین می تواند باعث شگفتی برای دندان های شما شود اما حتما از آن کم استفاده کنید و یا می تواند مینای دندان را از بین ببرد.
 
جوش شیرین می تواند باعث شگفتی دندان های شما شود

2. پوست میوه - دندانهای خود را با داخل پوست موز یا پوست پرتقال مالش دهید. پوست غنی از منیزیم ، منگنز و پتاسیم است که مینای دندان را شارژ می کند. چند دقیقه بعد دندان های خود را مسواک بزنید و حداقل هفته ای دو بار از پوست استفاده کنید.
 
پوست میوه
دندان های خود را با داخل پوست موز یا پوست پرتقال مالش دهید
3. راه خود را به دندانهای سفید بخورید - بسیاری از سبزیجات ترد مانند سیب ، هویج و کرفس را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها تیز و ساینده هستند به این معنی که بدون آسیب رساندن به مینای دندان ، بر روی سطح دندان های شما ساییده می شوند. همچنین مقدار زیادی شیر و فرآورده های حاوی شیر را مصرف کنید زیرا باعث افزایش pH می شوند و مجدداً Minalarize دندان های مینای دندان را دراختیار می گذارند و درخشش خیره کننده ای به همراه می گذارد.

4. سرکه سیب سیب - با سرکه سیب ، دندان های خود را خوب بشویید ، کاملاً بشویید و چند روز تکرار کنید تا آن لبخند درخشان سفید را بدست آورید. انجام این کار از نظر شرعی ممکن است تا حد زیادی به شما در سفید شدن مروارید کمک کند. امتحانش کن

با سرکه سیب ، دندان های خود را خوب بشویید

5- مسواک زدن و نخ دندان - به گفته دکتر MS Sidhu ، "دندان های خود را دو بار در روز به مدت تقریبی 2 دقیقه مسواک بزنید. اطمینان حاصل کنید که برس شما دارای برس نرم و متوسط ​​است که به لثه آسیب نمی رساند. بسیاری از هندی ها را نمی گیرند. نخ دندان خیلی جدی است اما زمان انجام آن است. نخ دندان می تواند تمام لکه های اضافی ، بخصوص موارد بین دندان های شما را بهبود بخشد. "

Dr.Siddhu می افزاید: "مینای دندان از میله های شیشه ای عمودی مانند ساخته شده است به همین دلیل وقتی از یک سمت به سمت دیگر مسواک می زنید می تواند به مینای دندان آسیب برساند. در محافل کوچک مسواک بزنید تا از ضعف دندان جلوگیری کنید."

 

طرز تهیه کمپوت هلو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۴۱
goli golipour

مواد لازم کمپوت هلو:
6 هلو متوسط ، سوراخ شده و تقریبا خرد شده
2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای روشن
آب 1/2 لیمو
2 قاشق غذاخوری آب
گل نمک کوثر
1 قاشق چای خوری لوبیا وانیلی (یا عصاره وانیل)

 


 

طرز تهیه کمپوت هلو:
تمام مواد را درون یک قابلمه متوسط قرار داده شده روی حرارت متوسط قرار دهید. مرتباً هم بزنید ، مخلوط را به جوش ملایم بیاورید. پخت و پز را ادامه دهید تا مایع موجود در ماهیتابه به اندازه قوام سس مانند آنچه در عکس ها مشاهده می کنید ، حدود 10 دقیقه کاهش یابد. طعم چاشنی را اضافه کنید ، شکر یا آب لیمو بیشتری اضافه کنید تا متناسب با سلیقه شما باشد.
بگذارید در قابلمه خنک شود.

 

طرز تهیه ترشی شوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۰۰
goli golipour

مواد لازم ترشی شوید:
1 1/2 اونس کربی یا خیار فارسی
4 سیر میخک پوست گرفته و خرد می شود
2 قاشق چایخوری دانه شوید
1/2 قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز اختیاری است
1 فنجان سرکه سیب
1 فنجان آب
1 1/2 قاشق غذاخوری نمک ترشی یا نمک کوثر


طرز تهیه ترشی شوید:
یک گلدان بزرگ آب را به جوش بیاورید و 2 قوطی حلقوی پهن و درب آن را استریل کنید. اگر قصد دارید ترشی یخ زده درست کنید ، کافی است کوزه ها و درب ها را بشویید.
خیارها را بشویید و خشک کنید. شکوفه یا انتهای ساقه خیار را مرتب کرده و آن را کامل بگذارید. آنها را به صورت دلخواه برش داده و یا به سلیقه برش دهید.
سیر ، تخم شوید ، دانه های فلفل قرمز را بین شیشه های پین تقسیم کنید: 2 میخک خرد شده ، 1 قاشق چای خوری دانه شوید و 1/4 قاشق چای خوری فلفل قرمز.
خیارها را داخل کوزه ها بچینید. در صورت ایستادن بیشتر از ارتفاع واقعی شیشه ، انتها را مرتب کنید. آنها را به همان اندازه محکم بسته بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیارها از بین نمی روند.
سرکه ، آب و نمک را در یک قابلمه کوچک بر روی حرارت زیاد قرار دهید و آن را به جوش بیاورید. آب شور را روی ترشی ها بریزید ، هر شیشه را تا 1/2 اینچ از قسمت بالا پر کنید.
برای تبخیر حباب های هوا ، چند بار روی شیشه ها در مقابل پیشخوان ضربه بزنید. در صورت لزوم آن را با آب نمک ترشی بالاتر بکشید.
درپوش ها را روی شیشه ها قرار داده و روی حلقه ها پیچ کنید تا محکم شوند.
خنک و یخچال. ترشی ها با افزایش سن با طعم بهبود می یابند. حداقل 48 ساعت قبل از باز شدن ترک آنها را بدهید.

 

خواص قارچ چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۲۶
goli golipour

قارچ ها قارچ خوراکی هستند که می توانند چندین ماده مغذی مهم را فراهم کنند. انواع مختلف قارچ دارای ترکیبات مختلف و پروفایلهای غذایی است.

از پف بالبال گرفته تا ترافل ، قارچ ها می توانند از کرایه روزمره تا ظرافتی گران قیمت باشند. مردم می توانند آنها را تازه ، کنسرو یا خشک خریداری کنند.

طبق اعلام مرکز منابع بازاریابی کشاورزی ، در سال 2015 ، هر فرد در ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 3 پوند قارچ مصرف می کرد.

فراتر از رژیم غذایی ، قارچ در برخی از انواع طب سنتی وجود دارد.

در این مقاله با محتوای مواد مغذی و فواید سلامتی احتمالی خوردن قارچ آشنا شوید. ما همچنین در مورد تهیه و خدمت به آنها نکاتی را بیان می کنیم و خطرات را شرح می دهیم.

فواید سلامتی
پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در قارچ ممکن است برای سلامتی فرد مفید باشد.
قارچ ها حاوی پروتئین ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. اینها می توانند مزایای سلامتی مختلفی داشته باشند.

به عنوان مثال ، آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی هستند که به بدن کمک می کنند رادیکال های آزاد را از بین ببرد.

رادیکال های آزاد فرآورده های سمی متابولیسم و ​​سایر فرایندهای بدن هستند. آنها می توانند در بدن جمع شوند و اگر تعداد زیادی جمع شوند ، استرس اکسیداتیو ایجاد می شود. این می تواند به سلولهای بدن آسیب برساند و منجر به شرایط مختلف سلامتی شود.

از جمله آنتی اکسیدان های موجود در قارچ ها عبارتند از:

سلنیوم
ویتامین سی
کولین
در اینجا درباره آنتی اکسیدان ها بیشتر بدانید.

سرطان
به گفته انستیتوی ملی سرطان ، میزان آنتی اکسیدان موجود در قارچ ممکن است به جلوگیری از ریه ، پروستات ، پستان و سایر انواع سرطان کمک کند.

برخی منابع گفته اند سلنیوم ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند ، اما بررسی کوکران ، از سال 2017 ، هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع پیدا نکرد.

قارچ همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین D. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مکمل ویتامین D ممکن است به جلوگیری یا معالجه برخی از انواع سرطان کمک کند ، اگرچه براساس گزارش سال 2018 ، ممکن است اثر آن در افراد مختلف متفاوت باشد.

کولین یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها در قارچ ها است. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف کولین می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد ، اما حداقل یک مطالعه دیگر نشان داده است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.

شایان ذکر است که مصرف یک ماده مغذی به عنوان مکمل با مصرف آن در رژیم غذایی یکسان نیست.

چه ارتباطی بین سرطان و رژیم وجود دارد؟ اینجا را پیدا کنید

دیابت
فیبر غذایی ممکن است به مدیریت تعدادی از شرایط سلامتی از جمله دیابت نوع 2 کمک کند.

بررسی متاآنالیز در سال 2018 نتیجه گرفت که افرادی که فیبر زیادی می خورند ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در معرض خطر کمتری داشته باشند. برای کسانی که قبلاً آن را دارند ، فیبر ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند.

یک فنجان قارچ خرد شده خام ، به وزن 70 گرم (گرم) تقریباً 1 گرم فیبر را تأمین می کند.

دستورالعملهای رژیمی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان بسته به جنس و سن ، هر روز 22.4-33.6 گرم فیبر رژیم غذایی مصرف کنند.

قارچ ، حبوبات ، برخی از سبزیجات ، برنج قهوه ای و غذاهای غلات می توانند به نیاز روزانه فیبر به فرد کمک کنند.

برنامه غذایی 7 روزه دیابت ما را امتحان کنید.

سلامت قلب
فیبر ، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند.

پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند ، و این ممکن است خطر فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند میزان مصرف نمک اضافه شده در رژیم غذایی را کاهش داده و غذاهای بیشتری را که حاوی پتاسیم هستند بخورید.

طبق دستورالعمل های فعلی ، مردم باید هر روز حدود 4،700 میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم مصرف کنند. قارچ ها در لیست غذاهایی که پتاسیم تأمین می کنند در AHA ظاهر می شوند.

یک مطالعه در سال 2016 به این نتیجه رسید که افراد مبتلا به کمبود ویتامین C به احتمال زیاد بیماری قلبی عروقی را تجربه می کنند و پیشنهاد کردند که مصرف ویتامین C ممکن است به جلوگیری از این بیماری کمک کند. آنها شواهدی پیدا نکردند مبنی بر اینکه مکمل های ویتامین C می تواند خطر ابتلا به این نوع بیماری را کاهش دهد.

شواهدی وجود دارد که مصرف نوعی فیبر بنام بتا گلوکان ممکن است سطح کلسترول خون را کاهش دهد. بتا گلوکان ها در دیواره سلولی بسیاری از انواع قارچ ها رخ می دهد.

ساقه قارچ shititake منبع خوبی از بتا گلوکان ها است.

رژیم مدیترانه ای شامل انواع غذاهای گیاهی مانند قارچ است. اطلاعات بیشتر.

در بارداری
بسیاری از خانم ها برای تقویت سلامت جنین ، مکمل های اسید فولیک یا فولات را در دوران بارداری مصرف می کنند ، اما قارچ نیز می تواند فولات را تأمین کند.

یک فنجان قارچ کامل ، حاوی 16.3 میکروگرم (میلی گرم) فولات است. دستورالعملهای فعلی توصیه می کند که بزرگسالان هر روز 400 میکروگرم فولات مصرف کنند.

در دوران بارداری از چه غذاهایی باید استفاده کنید و از مصرف آنها خودداری کنید اینجا را پیدا کنید

مزایای دیگر
قارچ سرشار از ویتامین های گروه B است ، مانند:

ریبوفلاوین یا B-2
فولات یا B-9
تیامین یا B-1
اسید پانتوتنیک یا B-5
نیاسین یا B-3
ویتامین های B به بدن کمک می کنند تا از غذای بدن انرژی دریافت کند و گلبول های قرمز خون را تشکیل دهد. به نظر می رسد تعدادی از ویتامین های B برای یک مغز سالم نیز مهم هستند.

کولین موجود در قارچ می تواند به حرکت عضله ، یادگیری و حافظه کمک کند. کولین در حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند و در انتقال تکانه های عصبی نقش دارد.

 

خواص خربزه چیست؟

قارچ ها همچنین تنها ویتامین D ، ویتامین D منبع تغذیه ای غیر طبیعی هستند.

چندین ماده معدنی دیگر که به دست آوردن رژیم غذایی وگان دشوار است - مانند سلنیوم ، پتاسیم ، مس ، آهن و فسفر - در قارچ ها موجود است.


محتوای تغذیه ای
بسیاری از انواع قارچ ها خوراکی هستند و اکثر آنها صرف نظر از شکل و اندازه آنها تقریباً به همان مقدار از همان مواد مغذی در هر وعده استفاده می کنند.

جدول زیر نشان می دهد که چه مقدار از مواد مغذی یک فنجان 96 گرم از کل قارچ های خام را تهیه می کند. همچنین نشان می دهد بسته به جنس و سن آنها ، هر یک از بزرگسالان ماده مغذی باید هر روز چه مقدار مصرف کنند.

مقدار مواد مغذی در 1 فنجان قارچ مصرف روزانه را توصیه می کند
انرژی (کالری) 21.1 1600-3200
پروتئین (گرم) 3.0 46-56
کربوهیدرات (گرم) 3.1 ، از جمله 1.9 گرم شکر 130
کلسیم (میلی گرم) 2.9 1.000-1300
آهن (میلی گرم) 0.5 8-18
منیزیم (میلی گرم) 8.6 310-420
فسفر (میلی گرم) 82.6 700-1،250
پتاسیم (میلی گرم) 305 4،700
سدیم (میلی گرم) 4.8 2300
روی (میلی گرم) 0.5 8-11
مس (میلی گرم) 305 890-900
سلنیوم (میلی گرم) 8.9 55
ویتامین C (میلی گرم) 2.0 65-90
ویتامین D (میلی گرم) 0.2 15
فولات (میلی گرم DFE) 16.3 400
کولین (میلی گرم) 16.6 400-550
نیاسین (میلی گرم) 3.5 14-16
قارچ همچنین حاوی تعدادی ویتامین B ، از جمله تیامین ، ریبوفلاوین ، B-6 و B-12 است.

نکاتی در مورد تهیه قارچ
حدود 2000 نوع قارچ خوراکی وجود دارد ، اما تنها تعداد معدودی از آنها در بازار آمریکا وجود دارد.

آنها شامل موارد زیر هستند:

دکمه سفید یا "دکمه"
کرم قهوه ای
پورتوبلو
shititake
صدف خوراکی
گوش چوب
آنوکی
انواع فصلی موجود در بازارهای کشاورز و برخی از فروشگاه های مواد غذایی شامل:

بیشتر
چهارخانه
برخی افراد قارچ های وحشی را انتخاب می کنند ، اما دانستن اینکه کدام مواد غذایی هستند ، ضروری است ، زیرا برخی حاوی سموم کشنده هستند.

نکاتی برای خرید
هنگام خرید قارچ تازه ، مواردی را انتخاب کنید که سفت و خشک و بدون کبود باشند. از قارچهایی که لاغر یا پژمرده به نظر می رسند خودداری کنید.

قارچ ها را در یخچال نگهداری کنید. یک شخص نباید تا زمانی که زمان پختن با آنها باشد ، آنها را بشویید و یا آنها را صاف کنید.

طیف گسترده ای از محصولات قارچ برای خرید آنلاین وجود دارد.

نکاتی برای خدمت
کارگروه محیط زیست که مواد غذایی را برای محتویات سموم دفع آفات آنها ارزیابی می کند ، قارچ هایی را که در ایالات متحده رشد می کنند در لیست 2019 خود در لیست 15 مواد غذایی پاک ، با اشاره به آثار نسبتاً کم آفت کش ها قرار داده است.

با این حال ، مردم هنوز هم باید قبل از استفاده از آنها ، آنها را با دقت شسته و تمیز کنند تا از بین بردن هر گونه خاک و ریزگردها جلوگیری شود. در صورت لزوم ، انتهای ساقه ها را برش دهید. می توانید از قارچ ها به صورت کامل ، خرد شده یا تکه ای استفاده کنید.

برای ترکیب بیشتر قارچ ها در رژیم غذایی ، سعی کنید:

هر نوع قارچ را با پیاز برای یک غذای جانبی سریع و خوشمزه بشویید
اضافه کردن قارچ به سیب زمینی سرخ شده
یک سالاد را با قارچهای خام خرد شده یا قارچ های سفید خرد کنید
چاشنی و پخت قارچ portobello
قارچهای خرد شده را به املت ، تقاضای صبحانه ، پیتزا و کیکش اضافه کنید
قارچ shititake را در روغن زیتون یا آبگوشت برای یک غذای جانبی سالم پر کنید
از بین بردن ساقه های قارچ portobello ، درپوش ها را در مخلوطی از روغن زیتون ، پیاز ، سیر و سرکه به مدت 1 ساعت خرد کرده و سپس 10 دقیقه آنها را کباب کنید.
اضافه کردن قارچ های کباب شده portobello به ساندویچ یا بسته بندی
برای تهیه قارچ خشک ، آنها را برای چند ساعت در آب بگذارید تا نرم شوند.


خطرات احتمالی برای سلامتی
قارچ های وحشی می توانند یک غذای خوشمزه درست کنند ، اما سموم موجود در بعضی از قارچ ها می توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی کشنده شوند. برخی قارچ های وحشی حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی مضر نیز هستند.

برای جلوگیری از این خطرات ، فقط قارچ را از یک منبع معتبر مصرف کنید.

بردن
قارچ می تواند یک افزودنی سالم برای یک رژیم متنوع باشد. تهیه و تأمین طیف وسیعی از مواد مغذی به راحتی انجام می شود.

مردم فقط باید از یک منبع قابل اعتماد قارچ بخورند ، زیرا بعضی از انواع سمی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۵۸
goli golipour