گل من گلی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

گردو چیست؟
گردو یک مهره چروک و کره مانند است که میوه درخت گردو است. آنها در یک پوسته سخت رشد می کنند ، که وقتی باز می شود ، گردو را آشکار می کند. این به دو بخش تقسیم می شود و از این رو با دیدن آنها به عنوان بخش های مسطح آشنا خواهید شد. گردو معمولاً خام یا بو داده می شود.

ارزش غذایی مغز گردو
مانند همه آجیل ها ، گردو حاوی چربی های خوبی مانند چربی های اشباع نشده و غیر اشباع شده (PUFAs) نیز هست ، اما آنها همچنین یک منبع گیاهی با ارزش از اسیدهای چرب اساسی امگا 3 هستند. آنها همچنین حاوی آهن ، سلنیوم ، کلسیم ، روی ، ویتامین E و برخی ویتامین های گروه B هستند.

درباره ویتامین ها ، مواد معدنی و انواع مختلف چربی بیشتر بدانید.

آیا گردو برای مغز مفید است؟
گردو حاوی مواد شیمیایی مهمی و همچنین مقادیر زیادی چربیهای اشباع نشده است که مزایای بالقوه ای را برای سلامت مغز و عملکرد مغز به همراه دارد. امگا 3 با کمک به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز نقش دارد ، بلکه با کمک به بهبود سیگنالینگ مغز و نوروژنز ، که ایجاد سلولهای عصبی است.

و همچنین چربیهای خوب ، سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین E ، فولات و اسید الاژیک همگی در گردو یافت می شوند و همچنین در محافظت محافظتی و عملکرد حافظه نقش دارند.


آیا گردو می تواند روحیه را تقویت کند؟
امگا 3 که در گردو یافت می شود ، در رشد و عملکرد سیستم عصبی مرکزی اهمیت دارد. تحقیقات مثبت و شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد اسیدهای چرب امگا 3 به خوبی می توانند در برخی از اختلالات خلقی نقش داشته باشند.

دستهایی که گردوهای پوسته پوسته دارند

آیا گردو برای سلامتی قلب مفید است؟
مجله تغذیه گزارش می دهد که مصرف گردو ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و روغن گردو مزایای مطلوبی را برای عملکرد اندوتلیال فراهم می کند ، یعنی پوشش داخلی رگ های خونی و لنفاوی ما است. همچنین در مورد گردوهای کامل و چگونگی بهبود سطح کلسترول و نشانگرهای التهاب نیز تحقیقاتی صورت گرفته است که این امر به کاهش خطر بیماری قلبی نیز مرتبط است.

مطالعه ای در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس نشان داد افرادی که بیش از چهار بار آجیل در هفته مصرف می کنند ، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را تا حدود 37٪ کاهش می دهند.

اطلاعات بیشتر در مورد آنچه باید برای داشتن یک قلب سالم بخورید را بخوانید.

آیا گردو می تواند به کاهش وزن کمک کند؟
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف گردو در جای سایر غذاها باعث افزایش وزن نمی شود ، اگرچه از نظر انرژی غنی هستند ، یک جایگزین میان وعده عالی برای افرادی که به دنبال مدیریت وزن خود هستند ، ارائه می دهد.

در مورد چگونگی کاهش وزن و دور نگه داشتن آن بیشتر بدانید.

آیا گردو برای دستگاه گوارش مفید است؟
یک مطالعه جدید روی حیوانات نشان داده است که مصرف گردو می تواند میکروبیوم روده را غنی سازد و سویه های باکتریایی خوبی را افزایش دهد ، که با تحقیقات بیشتر می تواند مزایایی برای انسان ایجاد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۹ ، ۰۱:۲۶
goli golipour

مواد لازم کیک پرتقالی:


 2 1/2 فنجان (350 گرم) آرد همه منظوره ، الک شده
 2/1/2 قاشق چایخوری پودر بیکینگ
 4 تخم بزرگ
 1 1/2 فنجان (300 گرم) شکر گرانول
 1 فنجان (240 میلی لیتر) کانولا یا روغن گیاهی
 1 1/4 فنجان (300 میلی لیتر) آب پرتقال تازه را فشرده کنید
 از 3-4 پرتقال رنگ نارنج رنگ (من به همان مقدار پرتقال که برای آب میوه استفاده می کنم)
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

 

طرز تهیه کیک پرتقالی:


فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت / 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک تابه بسته 12 تایی (10 اینچی) یا دو تابه استاندارد (یا قابلمه 9 13 13 اینچی یا تابه 8 ½ 4 اینچ برای کیک های بلندتر) چرب کنید و کنار بگذارید.
در یک کاسه متوسط ​​، آرد و بیکینگ پودر را با هم صاف کنید. کنار بگذارید.
در یک کاسه مخلوط کن که دارای اتصال دلخواه است ، تخم مرغ و شکر را با سرعت زیاد با هم بزنید تا رنگ پریده و کرکی ، حدود 5 دقیقه. با سرعت کم و با کارکردن میکسر ، روغن را به آرامی اضافه کنید تا ترکیب شود. آب پرتقال ، عصاره ، و عصاره وانیل را اضافه کنید و تا زمانی که ترکیب شود ، آرام آهسته بزنید. مخلوط آرد را اضافه کرده و کمی هم بزنید تا ترکیب شود. بیش از حد اضافه نکنید.
خمیر را در قابلمه / قابلمه های آماده بریزید. 50-60 دقیقه برای ماهیتابه یا 40-50 دقیقه برای نان ها بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان داخل مرکز کیک قرار گیرد تمیز شود. اگر قسمت بالا در حین پخت سریع قهوه ای می شود ، با فویل آلومینیومی شل کنید. اجازه دهید کیک / کیک ها به طور کامل روی یک قفسه سیمی خنک شوند.
کیک را تا مدت 5 روز در یک ظرف هوایی در یخچال نگهداری کنید. برای بهترین بافت مرطوب ، کیک بهترین و در دمای اتاق سرو می شود. این کیک به خوبی منجمد می شود ، بنابراین اگر دو نان درست کردید ، خوب بپوشانید و یکی از آنها را تا 2 ماه در فریزر فریز کنید ، سپس یک شب را در یخچال ذوب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۳۹
goli golipour

مواد لازم کیک فندوقی:


250 گرم / 9oz فندق کامل مخلوط
کره 200 گرم / 7oz ، مکعب ، به علاوه اضافی برای روغنکاری
200 گرم / 7oz شکلات تیره ، خرد شده به مربع
6 تخم متوسط ​​، جدا شده
200 گرم / 7oz شکر کاستر ، ترجیحاً طلایی است
3 قاشق غذاخوری لیکور فندق یا لیکور Amaretto (یا آب پرتقال تازه)
در صدر
150 گرم / 5½oz شکلات و فندق پخش شده است

 

طرز تهیه کیک فندوقی:


فر را از قبل با دمای 200C / 400F / Gas 6 گرم کنید.

فندق ها را روی سینی مخصوص پخت قرار داده و به مدت 10 دقیقه آنها را در مرکز فر قرار دهید و به ماهیتابه تکه تکه کنید تا نیمه قهوه ای رنگ شود. آنها را با دقت تماشا کنید تا دچار سوختگی نشوند. آنها را برداشته و بگذارید تا چند دقیقه خنک شوند.

درجه حرارت اجاق گاز را به 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه سانتیگراد / گاز 4. کاهش دهید. یک قلع کیک بهار 23 سانتی متر / 9 اینچ را فشار دهید و پایه آن را با چیدمان پخت خط کنید.

200 گرم / 7oz فندق را در یک پردازنده مواد غذایی قرار دهید و آنها را مخلوط کنید تا کاملا نرم شوند. اگر آجیل را با قوام خرده نان های ریز مخلوط کنید ، آنها باید یک درمان را کار کنند ، اما چند قطعه درشت تر بگذارید تا بافت اضافه شود. فندق های 50g / 2oz باقیمانده را کنار بگذارید.

کره و شکلات را درون یک کاسه ای با حرارت قرار دهید و آن را بالای یک قابلمه آب ملایم و سفت قرار دهید. گهگاهی هم بزنید و به محض اینکه تمام شکلات ها ذوب شدند ، کاسه را از قابلمه جدا کنید و همچنان بگذارید تا شکلات در حرارت باقیمانده ذوب شود.

در فندق های زمینی هم بزنید و مخلوط را بگذارید تا 5 دقیقه خنک شود.

حداقل 5 دقیقه زرده تخم مرغ و شکر را با یک دست برقی ضرب و شتم کنید تا رنگ پریده و خامه گرفته شود ، سپس درون مخلوط شکلات هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود. ضربان را خوب بشویید و خشک کنید.

در یک کاسه تمیز ، سفیده های تخم مرغ را بزنید تا قله های سفت و سخت شکل بگیرند - آنها آماده هستند وقتی می توانید کاسه را وارونه کنید بدون اینکه تخم مرغها بیرون بیایند. بیش از شلاق زدن نیست.

به سرعت کار کنید ، لیکور فندق ، آمارتتو یا آب پرتقال را درون مخلوط شکلات بریزید تا نرم شود. چند قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را آبکش کرده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند ، سپس به آرامی در سفیده تخم مرغ باقی مانده بریزید.

مخلوط را درون قلع تهیه شده بچسبانید و در وسط فر برای مدت 35 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که کیک به خوبی بلند و سفت شود ، پخت کنید.

کیک را از فر خارج کرده و بگذارید 30 دقیقه در قلع خنک شود. گیره بهار را باز کنید و کیک را روی یک بشقاب سرو بریزید ، سپس کاغذ آستر را پوست بگیرید و بگذارید تا کاملاً خنک شود.

وقتی کیک سرد شد ، آنرا با شکلات و فندق بپاشید و با فندق هایی که کنار می گذارید بپاشید - اینها می توانند کاملاً یا خرد شده باشند ، هر آنچه را که ترجیح می دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۲۲
goli golipour

رؤیا نونهالی (زاده ۲۴ بهمن ۱۳۴۱ در تهرانبازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی اصالتاً مازندرانی است و اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران می‌رسد. رؤیا نونهالی در سال ۱۳۹۵ جزو داوران سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بود.

زمینه فعالیت

تئاتر و تلویزیون و سینما

تولد

۲۴ بهمن ۱۳۴۱

(۵۷ سال)

ملیت

ایران ایرانی

پیشه

بازیگر داور استعدادیابی

سال‌های فعالیت

۱۳۷۲ تاکنون

همسر(ها)

رامین حیدری فاروقی

فرزندان

خاتون حیدری فاروقی

مدرک تحصیلی

فارغ‌التحصیل از مدرسه ژاندارک تهران و لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

 

فیلم‌شناسی

سینمایی

وقت رؤیا (۱۳۹۶)

هلن (۱۳۹۴)

مشکل گیتی (۱۳۹۴)

نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)

کفشهایم کو؟ (۱۳۹۴)

اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)

داره صبح میشه (۱۳۹۳)

نیم‌رخ‌ها (۱۳۹۳)

دلم می‌خواد (۱۳۹۲)

تراژدی (۱۳۹۲)

پشت در خبری نیست (۱۳۸۸)

شنبه‌ای که گذشت

پری دریایی

صداها (۱۳۸۷)

خاک آشنا (۱۳۸۶)

هفت شب

مانا (۱۳۸۶)

نیلوفر (۱۳۸۵)

عصر جمعه (۱۳۸۴)

ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳)

یک تکه نان (۱۳۸۳)

خواب خاک (۱۳۸۲)

هم نفس (۱۳۸۲)

گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)

خانه‌ای روی آب (۱۳۸۰)

مادر (۱۳۷۹)

زندان زنان (۱۳۷۹)

بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)

صنم (۱۳۷۸)

فصل پنجم (۱۳۷۵)

آنها هیچ‌کس را دوست ندارند (۱۳۷۲)

مرد ناتمام (۱۳۷۱)

پرنده آهنین (۱۳۷۰)

دیدار در استانبول (۱۳۷۰)

آب را گل نکنید (۱۳۶۸)

باغ سید (۱۳۶۸)

مدرسه رجایی (۱۳۶۸)

عروسی خوبان (۱۳۶۷)

یار در خانه (۱۳۶۶)

و مستند اینجا آفریقاست(۱۳۸۱)، بازی درکلیپ نوایی (۱۳۷۶) به کارگردانی همسرش رامین حیدری فاروقی و مستند گره و نماهنگ خوره و گرد و آیینه و روزی که نیست و مجری‌گری برنامه سفره ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامین حیدری فاروقی و مستند خشت بهشت که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی همسرش رامین حیدری فاروقی که در دی ماه سال ۱۳۹۶ از شبکه یک پخش شد.

فیلم کوتاه

هایلایت

زنی پوشیده با گردن‌بند[۳]

مجموعه تلویزیونی

عصر جدید ۲ (مسابقه تلویزیونی) (۱۳۹۸)

عصر جدید (مسابقه تلویزیونی) (۱۳۹۷)

بوی باران (۱۳۹۶)

زاویه هفتم (مجموعه پلیسی شش قسمتی) (۱۳۹۴)

سایه روشن (۱۳۹۰)

ساختمان ۸۵ (۱۳۸۹)

ساعت شنی (۱۳۸۶)

هم‌نفس (۱۳۸۲)

خواب و بیدار (۱۳۸۰)

تله‌تئاتر «تله‌موش» (۱۳۷۶)

شبکه نمایش خانگی

شهرزاد (۱۳۹۶۱۳۹۵)[۴]

تئاتر

کارگردانی و بازی در تئاتر تارتوف، تهران، ۱۳۹۴

بازی در تئاتر دیوان غربی-شرقی، سید محسن حسینی، تهران، ۱۳۹۴

بازی در تئاتر مثل آب برای شکلات، ابراهیم پشت کوهی، تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان ۱۳۹۵

کارگردانی و بازی در تئاتر اسطوره می‌شوم تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان، ۱۳۹۶

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۵۳
goli golipour

مواد لازم بستنی زغال اخته:
5 فنجان زغال اخته تازه یا یخ زده ، آبکشی شده ، ساقه ها برداشته شده و دور ریخته شود
1/4 فنجان شکر
1/4 فنجان عسل
1 قاشق چایخوری پوست لیمو
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
نمک خرج کردن
زغال اخته تازه و جوانه نعناع برای تهیه گل برای تهیه آن

طرز تهیه بستنی زغال اخته:
1 زغال اخته ، شکر ، عسل ، پوست لیمو ، آب لیمو و نمک را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. هم بزنید تا زغال اخته را با شکر بپوشانید. مش را با ماسه سیب زمینی سرخ کنید.

2 زغال اخته پوره شده را درون مخلوط کن ریخته و برای چند دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شود.

3 یک غربال را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید و به صورت دسته ای کار کنید ، با استفاده از یک کفگیر لاستیکی ، مخلوط را از طریق الک فشار دهید. این باعث می شود قطعات سخت تر و بزرگتر از پوست لیمو و زغال اخته جذب شود.

4 مخلوط را حداقل برای یک ساعت در یخچال خنک کنید. سپس دستورالعمل های بستنی ساز خود را پردازش کنید.

بلافاصله بخورید (سوربوت هنوز کمی نرم خواهد بود) یا حداقل چند ساعت منجمد کنید تا قبل از غذا سفت شوید. هر چند زودتر از خوردن غذا بخورید ، زیرا سوربیت به تدریج سخت تر می شود و مدت طولانی تر ماندن در فریزر است.

با چند زغال اخته تازه و نوعی نعناع سرو کنید.

 

طرز تهیه بستنی وانیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۵۰
goli golipour

رومینا نام دختر نوجوان ۱۴ ساله اهل بخش حویق شهرستان تالش است که روز اول خرداد توسط پدرش بصورت فجیع کشته شد.

مطرح شدن موضوع قتل رومینا موجب تشویش اذهان عمومی شده و بازتابهای زیادی در سطح کشور به همراه داشته است.

بیوگرافی رومینا اشرفی:

رومینا اشرفی در سال ۱۳۸۵ متولد شده است.

در بخش حویق شهرستان تالش زندگی می کرد.

چندی پیش رومینا عاشق پسری می شود که یکی از همشهریانش بوده است.

ولی به دلیل مخالفتهای پدرش مبنی بر ازدواج این دو به دلیل فاصله فرهنگی، با پسر مذکور از منزل فرار کردند.

سرانجام فرار این دختر و پسر به پیگیری و دستگیری آنها توسط نیروهای پلیس منجر شد.

پس از دستگیری رومینا به دلیل اخلاق پدرش تمایلی به بازگشت خانه نداشته، اما طبق قوانین به منزل و در کنار خانواده اش عودت داده شد.

ماجرای قتل رومینا اشرفی:

اما بازگشت رومینا به خانه جو سنگین و پر تنشی را ایجاد می کند و سرانجام پدر وی در روز یک خرداد، از خلوت شدن خانه استفاده کرده و دخترش را در خواب با داس به قتل می رساند.

پدر رومینا پس از به قتل رساندن دخترش، از منزل با داس خارج می شود و به کشتن دخترش اعتراف کرده و توسط پلیس دستگیر می شود.

پدر رومینا اشرفی ۳۷ سال دارد و با داس دخترش را به قتل رسانده است.

پدر رومینا دلیل و انگیزه قتل رومینا را فرار وی از منزل با مردی ۳۰ ساله و اختلافات خانوادگی مطرح کرد.

پدر رومینا اشرفی هم قاتل فرزندش است و هم ولی دم می باشد و طبق ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی قصاص نمی شود.

بلکه قصاص به دیه و تعزیز تبدیل می شود، البته باید مراحل قضائی درباره این پدر انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۰۰:۴۲
goli golipour

بادْرَنجبویه یا بادَرشبی (نام علمی: Dracocephalum) نام یک سرده از تیره نعناعیان است.

این گیاه از راسته نعناسانان (Lamiales) و تیره نعناعیان (Lamiaceaes) است که بین ماه‌های تیر و مرداد گل می‌دهد. رویشگاه اصلی این گیاه قسمت وسیعی از شرق مدیترانه است. امروزه به منظور بهره‌برداری‌های تزیینی و طبی و تولید عسل، این گیاه را در باغ‌ها و مزارع کشت می‌کنند.

ساقه‌های گیاهان این سرده راست و چهار گوش بوده و پوشیده از کرک است. از کنار برگ‌هایش، گل‌هایی با کاسبرگ‌های رنگی می‌روید که در وهله اول زرد کم رنگ است، سپس به سفید و در نهایت به بنفش تبدیل می‌شود. می‌توان گفت تمام گیاه، عطر لیموی تندی از خود ساطع می‌کند.

بادرنجبویه یا بادرشبی سرده‌ای است شامل گیاهان علفی یا بوته‌ای چندساله و به‌ندرت یک‌ساله با ساقه‌های پرشمار و برگ‌های تخم‌مرغی یا تخم‌مرغی ـ مثلثی یا تخم‌مرغی ـ مستطیلی و با برگ‌هایی با دندانه‌های منتهی به نوک بلند و خارمانند اغلب در انتها و در حاشیه و کاسهٔ گل لوله‌ای ـ استکانی و دارای ۱۰ تا ۱۵ رگه و لبهٔ زبرین سه‌دندانه‌ای و دندانهٔ میانی پهن‌تر و لبهٔ زیرین دودندانه‌ای، رگه‌های منشعب‌منشعب و شبکه‌مانند، در قاعده در محل زاویهٔ بین دو دندانه ضخیم و دارای تاخوردگی، جام گل آن در محل لبه‌ها پهن و بادکرده و دارای چهار پرچم و فندقچهٔ آن مستطیلی و دارای زائدهٔ غشایی در انتها.


این گیاه بومی مناطق مدیترانه ای است و در اروپا و آسیا نیز  می روید  و  در ایران در کنار مجاری آب ها و مناطق اطراف تهران، در شمال ایران در رشت و اطراف آن ، رودبار و در آذربایجان و مناطق شرقی ایران و استان های غربی می روید.


همه این گونه‌های گیاهی در طب سنتی به عنوان ضد نفخ و مقوی و همچنین برای درمان احتقان، سردرد، درد معده و کبد استفاده می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۳۵
goli golipour

مواد لازم بستنی وانیلی:

3/4 فنجان شکر سفید
1 فنجان خامه
2/4 لیوان شیر
2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه بستنی وانیلی:

شکر ، خامه و شیر را درون یک قابلمه بیش از حرارت کم هم بزنید تا شکر حل شود. فقط تا زمانی که مخلوط گرم شود گرم کنید و یک حلقه کوچک از کف در اطراف لبه ظاهر شود.
مخلوط کرم را به یک ظرف قابل ریختن مانند یک فنجان اندازه گیری بزرگ منتقل کنید. حداقل 2 ساعت عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید و کاملاً مخلوط کنید. (شبانه بهترین است.)
مخلوط بستنی سرد را درون یک بستنی ساز بریزید ، دستگاه را روشن کنید و طبق دستورالعمل های سازنده ، 20 تا 25 دقیقه چوپان کنید.
هنگامی که بستنی به راحتی منجمد شد ، سریعاً سرو کنید یا یک تکه پلاستیک را مستقیماً روی بستنی بگذارید و در فریزر بگذارید تا برسد ، 2 تا 3 ساعت.

خواص شگفت انگیز اسفناج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۹ ، ۲۱:۴۹
goli golipour

از زمان پاپای ، اسفناج به دلیل داشتن توانایی معروفیت به شما "قوی تا آخر" مشهور بوده است. اگرچه این برگ سبز باعث نمی شود که بدن شما مانند بادکنک ها زیاد شود ، ویتامین ها و مواد معدنی ، کالری کم و پخت و پز بسیار متراکم است.

به گفته مگان وار ، متخصص تغذیه متخصص رژیم غذایی مستقر در اورلاندو ، فلوریدا ، اسفناج همچنین ممکن است به چندین وضعیت سلامتی کمک کند. وی گفت: "خوردن اسفناج برای حفظ سلامت پوست ، مو و استخوان های قوی و همچنین کمک به هضم غذا ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بهبود قند خون در بیماران دیابتی مفید است."

طبق گفته دانشگاه ایالتی آریزونا ، اسفناج از ایران آمده است. طبق تحقیقات مرکز تحقیقات بازاریابی کشاورزی ، این قرن تا قرن هفتم به چین رسیده و در اواسط قرن سیزدهم به اروپا رسیده است. مدتی است که انگلیسی ها از آن به عنوان "سبزی اسپانیایی" یاد می کردند زیرا از طریق مورس از طریق اسپانیا وارد می شد. به گفته BBC Good Food ، استفاده از کلمه "فلورنتین" برای توصیف ظرف با اسفناج احتمالاً می تواند در کاترین دو مدیچی ، همسر ایتالیایی هنری دوم فرانسه ، ردیابی شود. اعتقاد بر این است که کاترین ، که عاشق اسفناج بود ، آشپزهای خود را از فلورانس آورد تا اسفناج را به سبک دلخواه خود بپزد.

به گفته دانشگاه پوردو ، اسفناج یکی از اعضای خانواده Chenopodiaceae است که همچنین حاوی غذاهای قدرتمند تغذیه ای مانند چغندر و لوبیای سوئیسی است. به گفته Bon Appetit ، سه نوع اسفناج وجود دارد:

ویدیو های مرتبط

پخش ویدیو گرگ سفید کوسه گرفتار ، برچسب خورده ، منتشر شده برای علم | فیلم خام
شیوع Zombie: Science بهترین مکان برای ...
04/03 / 15Zombie شیوع: علم بهترین مکان برای پنهان کردن را نشان می دهد | فیلم
تماشای تجزیه خوک های خوک در دریا ، برای ...
27/10/14 در حال تجزیه شدن بدنهای خوک در دریا ، برای علم! | فیلم
Contrapunctus II توسط J. S. Bach - Kronos Quartet | ...
18/06 / 14Contrapunctus II توسط J. S. Bach - Kronos Quartet | فیلم زنده
Science Bakes a Soccer Soccer Safer | فیلم
10/06/14
2014 'Klondike' Gold Rush: آیا شما شجاع هستید ...
18/01/142014 طلای عجله "Klondike": آیا شما شرایط سخت را شجاعت می کنید؟ | مصاحبه بازیگران
اسفناج سبوس دار ، که دارای برگهای فرفری یا به شدت چروکیده و سبز تیره است
اسفناج نیمه Savoy ، که تا حدی چروکیده و مورد استفاده در پخت و پز کم است
اسفناج برگ مسطح ، گونه ای محبوب و بدون بافت که در سالادها خوب کار می کند و به بهترین وجه خام خورده می شود. اسفناج کودک نوعی اسفناج با برگ مسطح است.
مشخصات تغذیه ای
وایر گفت: "اسفناج یکی از بهترین منابع پتاسیم و منیزیم رژیم غذایی ، دو الکترولیت بسیار مهم برای حفظ سلامت انسان است. اسفناج در هر فنجان 839 میلی گرم پتاسیم (پخته شده) فراهم می کند. به عنوان یک مقایسه ، یک فنجان موز خرد شده حدود 539 میلی گرم پتاسیم دارد. "

وار خاطرنشان کرد: پتاسیم مزایای سلامتی زیادی دارد ، از جمله آنها "محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی ، حفظ تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش شکل گیری سنگ کلیه." وی افزود: "فقط 2 درصد از بزرگسالان ایالات متحده توصیه روزانه 4700 میلی گرم پتاسیم را دارند."

تجزیه و تحلیل بنیاد جورج ماتلجان در مورد خواص غذایی اسفناج آن را در صدر لیست غذاهای غنی از مواد مغذی قرار داد. "اسفناج منبع عالی ویتامین K ، ویتامین A (به شکل کاروتنوئیدها) ، منگنز ، فولات ... مس ، ویتامین B2 ، ویتامین B6 ، ویتامین E ، کلسیم و ویتامین C است." . با این حال ، کلسیم اسفناج نمی تواند به راحتی کلسیم موجود در لبنیات جذب شود ، و فقط باید انتظار داشته باشید که حدود 10 درصد از آن را جذب کنید.

اسفناج همچنین منبع بسیار خوبی از روی ، فیبر غذایی ، فسفر ، ویتامین B1 و کولین است. این ترکیب حاوی مخلوطی منحصر به فرد و مفید از گیاهان دارویی ، و همچنین آنتی اکسیدان ها ، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است.

وایر افزود: "اسفناج همچنین یکی از بهترین منابع آهن غیر هیم (بر پایه گیاهان) است." همین مسئله در مورد پروتئین اسفناج نیز صادق است. بیشتر کالری موجود در اسفناج از پروتئین حاصل می شود. این باعث می شود آن را به غذای محبوب گیاهخواران تبدیل کنید. تنها با 7 کالری در هر فنجان اسفناج خام و 41 پیمانه اسفناج پخته شده ، این یک انتخاب عالی برای افراد رژیم غذایی است.

طبق اطلاعات سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، که برچسب زدن مواد غذایی را از طریق قانون برچسب زدن و آموزش مواد غذایی تنظیم می کند ، حقایق تغذیه ای مربوط به اسفناج وجود دارد:

فواید سلامتی
استخوان ها

بنیاد ملی پوکی استخوان خوردن اسفناج را به دلیل ویتامین K و منیزیم آن توصیه می کند. فقط یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی 987 درصد باورنکردنی روزانه ویتامین K و 39 درصد از منیزیم شما است.

طبق اعلام مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، در چند دهه گذشته مشخص شد که ویتامین K برای سلامتی استخوان اهمیت دارد. در یک بررسی که در Nutrition منتشر شده ، ذکر شده است که مصرف ویتامین K ممکن است میزان شکستگی را کاهش دهد ، با ویتامین D برای افزایش تراکم استخوان کار کنید و روی تعادل کلسیم تأثیر بگذارد. بدن شما هنگام ساختن استخوان ها از ویتامین K استفاده می کند ، و به نظر می رسد اثرات آن برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یک مطالعه بزرگ در نشریه تغذیه بالینی آمریکایی در سال 2003 نشان داد که میزان کم ویتامین K با تراکم استخوان پایین در زنان همراه است ، اما در مردان وجود ندارد. مطالعه دیگری که در سال 1999 در ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition منتشر شد ، نشان داد که مصرف کم ویتامین K با افزایش خطر شکستگی لگن در زنان میانسال همراه است. این به ویژه جالب است زیرا زنان نتیجه خوردن کاهو را مشاهده می کنند ، نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی ویتامین K از طریق خوردن سبزیجات (مکمل نیست).

در مورد مردان ، تأثیرات ویتامین K و سلامتی استخوان ها با افزایش سن آشکارتر می شود: یک مطالعه در سال 2000 حاکی از کاهش احتمال شکستگی لگن در بین زنان مسن و افراد مسن که بیشتر ویتامین K مصرف می کردند ، کاهش یافته است.

ویار گفت: سطح بالای پتاسیم موجود در اسفناج در محافظت در برابر کاهش تراکم مواد معدنی استخوان نیز مفید است. علاوه بر این ، اسفناج حاوی کلسیم است ، که به خوبی برای استخوان ها مهم است. با این حال ، جذب کلسیم موجود در اسفناج دشوار است ، بنابراین کمیته پزشکان مسئول پزشکی توصیه می کنند کلسیم را از سایر منابع گیاهی مانند بروکلی و کلم یا لبنیات دریافت کنند.

نارسایی کمبود آهن

این شایع ترین نوع کم خونی است و زنان بزرگترین گروه خطر آن هستند. بدون آهن کافی ، خون شما نمی تواند به اندازه کافی هموگلوبین تولید کند ، پروتئین خونی که رنگ قرمز آنها به سلول های خون می دهد و اکسیژن را به اندام ها منتقل می کند. خوردن غذاهای سرشار از آهن برای افرادی که از آنمی رنج می برند یا در معرض خطر آنمی قرار دارند بسیار مهم است و با 36 درصد نیاز روزانه آهن به هر فنجان پخته شده ، اسفناج گزینه مناسبی است. سازمان ملی بهداشت زنان و همچنین موسسه ملی قلب ، ریه و خون توصیه می کنند که اسفناج را به عنوان بخشی از یک برنامه پیشگیری یا درمان کم خونی استفاده کنید.

پوست و مو

"موهای سالم تری می خواهید؟ بیشتر اسفناج بخورید! " فرش کرده اسفناج حاوی ویتامین A است ، ماده مغذی مورد نیاز برای تولید سبوس برای مرطوب نگه داشتن موها. ویتامین A همچنین برای رشد کلیه بافتهای بدن از جمله پوست و مو ضروری است. "

طبق گفته موسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان ، ویتامین A ترکیبی از رتینوئیدها است که در درمان های ضد پیری پوست محبوبیت زیادی دارند. علاوه بر این ، ویتامین C می تواند به جوان نگه داشتن پوست و کمک به بهبود زخم کمک کند. وی گفت: "مصرف کافی ویتامین C ، که اسفناج می تواند به تأمین آن کمک کند ، برای ساخت و نگهداری کلاژن ، که ساختار پوست و مو را فراهم می کند ، لازم است."

سرطان


اسفناج از نظر ترکیب اجزای فیتون مغذی یک ماده مغذی است. مطابق با سالم ترین غذاهای جهان ، بر خلاف بیشتر میوه ها و سبزیجات دیگر ، اسفناج حاوی مواد ضد سرطان به نام های متیلن دی اکسایفلاونون گلوکورونید است. همچنین منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها لوتئین ، زاکزانتین ، نئوکسانتین و ویولاکسانتین است. همه این موارد ضد التهاب هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان مفید باشند.

مقادیر بالای کلروفیل اسفناج ممکن است اثرات ضد سرطانی و ضد سرطان زا داشته باشد. مروری بر تحقیقات رژیم غذایی ضد سرطان که در مجله Nutrition Journal منتشر شده است توضیح داد که دلیل آن این است که کوروفیل به هم پیوند هیدروکربن ها ، آفلاتوکسین ها و سایر مولکول های آبگریزی که ممکن است با سرطان در ارتباط باشد و آنها را اخراج می کند ، کمک می کند. علاوه بر این ، یک مطالعه ژاپنی در سال 2001 نشان داد که برگهای اسفناج حاوی دو پروموتور ضد تومور قدرتمند است.

برخی از مطالعات اثرات ضد سرطانی در سرطانهای پروستات ، پستان و پروستات ذکر کرده اند. در یک مطالعه که در مجله تغذیه منتشر شده است ، 15 نوع کاروتنوئید مورد بررسی قرار گرفت تا ببیند آیا آنها با سلولهای سرطانی مبارزه می کنند و فقط می توان نئوکسانتین از اسفناج و فوکوکسانتین از جلبکهای ​​قهوه ای را مؤثر دانست.

یک مطالعه سه ساله از اوایل دهه 1990 نشان داد که زنانی که بیش از دو بار در هفته اسفناج یا هویج می خورند ، خطر ابتلا به سرطان سینه کمتر دارند ، در حالی که یک مطالعه جدید از سال 2009 به بررسی رابطه بین مصرف فلاونوئید و سرطان تخمدان پرداخته است. از بین یافته های بسیاری ، این مطالعه در مقیاس بزرگ خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در بین زنانی که بیشترین اسفناج را از آنهایی که کمترین غذا می خورند ، مشاهده کرد.

در حالی که بیشتر تحقیقات سرطان هنوز هم بر روی گیاهان دارویی ، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها به طور کلی متمرکز شده اند و به طور خاص اسفناج نیستند ، مشخصات بالای فلاونوئید اسفناج نشان می دهد که ممکن است مزایای پیشگیرانه ای از سرطان داشته باشد.

آسم

خطرات ابتلا به آسم کمتر است

در افرادی که مقدار زیادی از مواد مغذی خاص مصرف می کنند ، یکی از این موارد بتاکاروتن است. " بتاکاروتن همچنین ممکن است به مبتلایان به آسم در کاهش علائم آنها کمک کند. در یک مطالعه از Annals of Astmma، Alergji & Immunology ، مشخص شد افرادی که مبتلا به آسم ناشی از ورزش هستند پس از مصرف 64 میلی گرم بتاکاروتن به مدت یک هفته علائمی در طی یک جلسه ورزش هفت دقیقه ای ایجاد نکردند. وی گفت: "بسیاری از افراد هنگام فکر کردن به بتاکاروتن به طور خودکار به میوه و سبزیجات نارنج فکر می کنند ، اما اسفناج نیز منبع عالی است."

محتوای منیزیم اسفناج ممکن است برای مبتلایان به آسم نیز مفید باشد. منیزیم می تواند یک درمان اضطراری مؤثر برای حملات آسم باشد. اما با بررسی ادبیات مطالعات مربوط به منیزیم و آسم ، مشخص شد که فقط منیزیم داخل وریدی به طور قطع کمک می کند. اثر منیزیم خوراکی یا بخار شده نامشخص است.

دیابت

وی گفت: "اسفناج حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند موسوم به" آلفا لیپوئیک اسید "است که نشان داده شده باعث کاهش سطح قند خون و افزایش حساسیت به انسولین و کاهش نوروپاتی محیطی (ضعف یا بی حسی در دست و پا) در بیماران مبتلا به دیابت می شود." مرکز پزشکی دانشگاه مریلند خاطرنشان می کند که بیشتر تحقیقات با اسید آلفا لیپوئیک داخل وریدی انجام شده است ، بنابراین کمتر مشخص است که مصرف آنتی اکسیدان از طریق دهان نتایج مشابهی دارد. یک مطالعه در سال 2006 منتشر شده در Diabetes Care نشان داد که مصرف 600 میلی گرم اسید آلفا لیپوئیک از طریق دهان هر روز به مدت 5 هفته علائم عصبی مانند سوزش و سوزش ، بی حسی در پا و پاراستزی (احساس سوزن سوزن شدن یا خارش) را بهبود می بخشد. دارونما

قلب


وار خاطرنشان کرد که سطح پتاسیم اسفناج از نظر قلبی سالم است. "مصرف زیاد پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی ، کاهش فشار خون ، کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی همراه است."

طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، پتاسیم یک بخش اساسی در سلامت قلب است. به گفته امروزه متخصصان رژیم غذایی ، بسیاری از مطالعات آن را با فشار خون پایین پیوند داده اند زیرا باعث تشدید عروق (گسترده شدن رگ های خونی) می شود. یک مطالعه از 12000 بزرگسال ، که در بایگانی طب داخلی منتشر شده است ، نشان داد که افرادی که روزانه 4،069 میلی گرم پتاسیم مصرف می کنند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بیماری ایسکمیک قلب (که با کاهش جریان خون به سمت قلب مشخص می شود) را 37 درصد و 49 درصد کاهش دادند. به ترتیب ، در مقایسه با کسانی که 1793 میلی گرم در روز مصرف کردند.

مقادیر نجومی اسفناج ویتامین K نیز با سلامت قلب و لخته شدن خون همراه است. طبق اعلام موسسه Linus Pauling ، ویتامین K یک عامل اساسی در لخته شدن خون است و عدم وجود آن می تواند باعث خونریزی شود. همچنین پیشنهادهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ویتامین K می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد ، زیرا بدون آن مکانیسم هایی که مانع تشکیل کلسیفیکاسیون رگ های خونی می شوند ممکن است غیرفعال شوند. مطالعات هنوز نتیجه ناپذیر است ، و یک بررسی از آنها ، که در Advances in Nutrition منتشر شده است ، نشان می دهد که تحقیقات آینده باید بطور ویژه روی بیماران کمبود ویتامین K متمرکز شود.

بارداری

ضروریات اسید فولیک (که به عنوان فولات نیز شناخته می شود) در دوران بارداری کاملاً مستند است. اسید فولیک می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی - به ویژه اسپینا بیفیدا و آنانسفالی - که در اوایل بارداری رخ می دهد ، کمک کند. از آنجا که به تنهایی دریافت اسید فولیک به اندازه کافی از مواد غذایی برای خانمها دشوار است ، مراکز کنترل بیماری توصیه می کنند اگر باردار هستید یا ممکن است باردار شوید 400 میکروگرم مصرف کنید. اما اسفناج همچنین می تواند به افزایش مصرف اسید فولیک کمک کند ، زیرا 66 درصد از نیاز روزانه شما (قبل از بارداری) به فولات در هر فنجان پخته شده نیاز دارد.

چشم ها

اسفناج منبع خوبی از کاروتنوئیدها لوتئین و زاکزانتین است که با کمک به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید همراه هستند. طبق تحقیقات موسسه تحقیقاتی اسکریپس ، مطالعات نشان داده است که افرادی که سه بار در هفته اسفناج می خورند ، 43 درصد از خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمتر بودند.

خطرات خوردن اسفناج
وی گفت: "اگر به طور ناگهانی میزان مصرف اسفناج شما افزایش یابد می تواند مضر باشد اگر از رقیق کننده خون مانند کومادین (وارفارین) استفاده می کنید." "این مهم است که مصرف مداوم غذاهای حاوی ویتامین K را حفظ کنید (مانند اسفناج) ، که نقش زیادی در لخته شدن خون دارند."

اسفناج در فهرست کثیف دوزن سال 2015 کارگروه محیط زیست شماره هفت را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که ممکن است در معرض مقادیر زیاد سموم دفع آفات قرار داشته باشد. در صورت امکان ، باید اسفناج ارگانیک خریداری کنید ، اما حتما بدون توجه به نوع آن ، آن را کاملاً بشویید.

وی گفت: "اگر کلیه های شما کاملاً عملکردی نباشد ، مصرف زیاد پتاسیم می تواند مقدار زیادی پتاسیم در خون ایجاد کند و حتی کشنده باشد." اسفناج همچنین حاوی اگزالات است ، که می تواند برای افراد با مشکلات کلیوی یا کیسه صفرا مضر باشد. با توجه به سالم ترین غذاهای جهان ، تجمع بیش از حد اگزالات می تواند باعث تبلور و ایجاد مشکل شود.

 

خواص پنیر چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۵۰
goli golipour

مسعود فراستی زاده فروردین ۱۳۳۰ در تهران فعال سیاسی سابق، منتقد سینما و سردبیر مجله فرم و نقد است. او در برنامه تلویزیونی هفت به عنوان کارشناس ثابت حضور دارد.

همچنین در تصاویری که از میزگردهای زندانیان حزب توده از او منتشر شده نام خانوادگی وی با پسوند پور آمده و نام خانوادگیش فراستی‌پور بوده است.

مسعود فراستی در دبستان تشویق و سپس در دبیرستان اندیشه در رشتهٔ ریاضی تحصیل کرده‌است و در انجمن ایران و فرانسه، زبان فرانسوی را آموخته‌است. از اواخر تحصیل در دبیرستان به مدت دو سال به عنوان مترجم مشغول به کار بوده‌است. وی در ۱۹ سالگی به ایتالیا رفته و پس از یادگیری ایتالیایی در شهر پروجا به دانشگاه بولونیا رفته و در آنجا مدت دوسال در رشتهٔ فلسفه و نمایش تحصیل کرده‌است، وی دانش آموختهٔ رشته‌ها و مقاطع زیر است:

کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس

کارشناسی جامعه‌شناسی از دانشگاه پاریس ۸

کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی (با پایان‌نامهسرمایه‌داری پیرامون در کشورهای جهان سوم) از دانشگاه پاریس

وی پس از گذشت حدود هشت سال در اسفند ۵۷ به ایران بازگشت.

فراستی سابقاً یک فعال سیاسی کمونیست بود. او سخنگوی انشعابی مائویستی از حزب توده با عنوان حزب رنجبران ایران بود و پس از انقلاب زندانی و به اعدام محکوم شد. اما در نهایت تواب شد.

از کارهای وی می‌توان به نگارش و تألیف آثار و مقالات هنری و سینمایی، تدریس در دانشکده‌های مختلف، تألیف و ترجمهٔ کتاب‌های گوناگون، مسئول بخش سینما و تلویزیون، عضو تحریریه مجلات سروش و سوره، سردبیری نقد سینما، دبیر هیئت تحریریه نقد سینما دوره تازه، عضو هیئت داوران سینمای دفاع مقدس، عضو هیئت مؤسس و رئیس دوره دوم انجمن منتقدان و سینماگران ایران، عضو هیئت رییسهٔ کانون منتقدان فیلم اشاره کرد. وی همچنین تهیه‌کنندهٔ برنامه‌های گفتگو با سینمای دفاع مقدس بودفراستی در پاسخ به این سؤال روزنامه شرق که منتقدانش می‌گویند او آدم حکومتی است گفت:

«اگر حکومتی بودن به معنی دفاع ملی است، بله من حکومتی هستم. اگر حکومتی بودن به معنی دفاع از مصالح و منافع ارضی و ملی است، بله من حکومتی هستم. اگر حکومتی بودن یعنی جیره‌خوار دولتی بودن و انتقاد نکردن است، آنها حکومتی هستند و من نیستم. من که به هر دولتی انتقاد دارم. به تمام دولت‌های بعد از انقلاب سر مسئله سینما انتقاد می‌کنم و کارهایشان را قبول ندارم. شما که با این نگاه دولتی سازگارید. نانتان در آن است. کدام بیشتر حکومتی هستیم؟ هر دو. شما بیشترید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۶
goli golipour