گل من گلی

مواد لازم کیک فندوقی:


250 گرم / 9oz فندق کامل مخلوط
کره 200 گرم / 7oz ، مکعب ، به علاوه اضافی برای روغنکاری
200 گرم / 7oz شکلات تیره ، خرد شده به مربع
6 تخم متوسط ​​، جدا شده
200 گرم / 7oz شکر کاستر ، ترجیحاً طلایی است
3 قاشق غذاخوری لیکور فندق یا لیکور Amaretto (یا آب پرتقال تازه)
در صدر
150 گرم / 5½oz شکلات و فندق پخش شده است

 

طرز تهیه کیک فندوقی:


فر را از قبل با دمای 200C / 400F / Gas 6 گرم کنید.

فندق ها را روی سینی مخصوص پخت قرار داده و به مدت 10 دقیقه آنها را در مرکز فر قرار دهید و به ماهیتابه تکه تکه کنید تا نیمه قهوه ای رنگ شود. آنها را با دقت تماشا کنید تا دچار سوختگی نشوند. آنها را برداشته و بگذارید تا چند دقیقه خنک شوند.

درجه حرارت اجاق گاز را به 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه سانتیگراد / گاز 4. کاهش دهید. یک قلع کیک بهار 23 سانتی متر / 9 اینچ را فشار دهید و پایه آن را با چیدمان پخت خط کنید.

200 گرم / 7oz فندق را در یک پردازنده مواد غذایی قرار دهید و آنها را مخلوط کنید تا کاملا نرم شوند. اگر آجیل را با قوام خرده نان های ریز مخلوط کنید ، آنها باید یک درمان را کار کنند ، اما چند قطعه درشت تر بگذارید تا بافت اضافه شود. فندق های 50g / 2oz باقیمانده را کنار بگذارید.

کره و شکلات را درون یک کاسه ای با حرارت قرار دهید و آن را بالای یک قابلمه آب ملایم و سفت قرار دهید. گهگاهی هم بزنید و به محض اینکه تمام شکلات ها ذوب شدند ، کاسه را از قابلمه جدا کنید و همچنان بگذارید تا شکلات در حرارت باقیمانده ذوب شود.

در فندق های زمینی هم بزنید و مخلوط را بگذارید تا 5 دقیقه خنک شود.

حداقل 5 دقیقه زرده تخم مرغ و شکر را با یک دست برقی ضرب و شتم کنید تا رنگ پریده و خامه گرفته شود ، سپس درون مخلوط شکلات هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود. ضربان را خوب بشویید و خشک کنید.

در یک کاسه تمیز ، سفیده های تخم مرغ را بزنید تا قله های سفت و سخت شکل بگیرند - آنها آماده هستند وقتی می توانید کاسه را وارونه کنید بدون اینکه تخم مرغها بیرون بیایند. بیش از شلاق زدن نیست.

به سرعت کار کنید ، لیکور فندق ، آمارتتو یا آب پرتقال را درون مخلوط شکلات بریزید تا نرم شود. چند قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را آبکش کرده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند ، سپس به آرامی در سفیده تخم مرغ باقی مانده بریزید.

مخلوط را درون قلع تهیه شده بچسبانید و در وسط فر برای مدت 35 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که کیک به خوبی بلند و سفت شود ، پخت کنید.

کیک را از فر خارج کرده و بگذارید 30 دقیقه در قلع خنک شود. گیره بهار را باز کنید و کیک را روی یک بشقاب سرو بریزید ، سپس کاغذ آستر را پوست بگیرید و بگذارید تا کاملاً خنک شود.

وقتی کیک سرد شد ، آنرا با شکلات و فندق بپاشید و با فندق هایی که کنار می گذارید بپاشید - اینها می توانند کاملاً یا خرد شده باشند ، هر آنچه را که ترجیح می دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی