گل من گلی

طرز تهیه کیک پرتقالی+ طرز تهیه کیک با پرتقال

دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ب.ظ

مواد لازم کیک پرتقالی:


 2 1/2 فنجان (350 گرم) آرد همه منظوره ، الک شده
 2/1/2 قاشق چایخوری پودر بیکینگ
 4 تخم بزرگ
 1 1/2 فنجان (300 گرم) شکر گرانول
 1 فنجان (240 میلی لیتر) کانولا یا روغن گیاهی
 1 1/4 فنجان (300 میلی لیتر) آب پرتقال تازه را فشرده کنید
 از 3-4 پرتقال رنگ نارنج رنگ (من به همان مقدار پرتقال که برای آب میوه استفاده می کنم)
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

 

طرز تهیه کیک پرتقالی:


فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت / 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک تابه بسته 12 تایی (10 اینچی) یا دو تابه استاندارد (یا قابلمه 9 13 13 اینچی یا تابه 8 ½ 4 اینچ برای کیک های بلندتر) چرب کنید و کنار بگذارید.
در یک کاسه متوسط ​​، آرد و بیکینگ پودر را با هم صاف کنید. کنار بگذارید.
در یک کاسه مخلوط کن که دارای اتصال دلخواه است ، تخم مرغ و شکر را با سرعت زیاد با هم بزنید تا رنگ پریده و کرکی ، حدود 5 دقیقه. با سرعت کم و با کارکردن میکسر ، روغن را به آرامی اضافه کنید تا ترکیب شود. آب پرتقال ، عصاره ، و عصاره وانیل را اضافه کنید و تا زمانی که ترکیب شود ، آرام آهسته بزنید. مخلوط آرد را اضافه کرده و کمی هم بزنید تا ترکیب شود. بیش از حد اضافه نکنید.
خمیر را در قابلمه / قابلمه های آماده بریزید. 50-60 دقیقه برای ماهیتابه یا 40-50 دقیقه برای نان ها بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان داخل مرکز کیک قرار گیرد تمیز شود. اگر قسمت بالا در حین پخت سریع قهوه ای می شود ، با فویل آلومینیومی شل کنید. اجازه دهید کیک / کیک ها به طور کامل روی یک قفسه سیمی خنک شوند.
کیک را تا مدت 5 روز در یک ظرف هوایی در یخچال نگهداری کنید. برای بهترین بافت مرطوب ، کیک بهترین و در دمای اتاق سرو می شود. این کیک به خوبی منجمد می شود ، بنابراین اگر دو نان درست کردید ، خوب بپوشانید و یکی از آنها را تا 2 ماه در فریزر فریز کنید ، سپس یک شب را در یخچال ذوب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی