گل من گلی

تاثیر موسیقی بر گیاهان چیست؟

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰ ب.ظ

آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا حقیقت این تئوری وجود دارد که پخش موسیقی برای گیاهان به رشد آنها کمک می کند؟ چگونه آنها "می شنوند؟" آیا ویوالدی یا هری استایل را ترجیح می دهند؟

در حالی که مطالعات انجام شده وجود دارد که نشان می دهد گیاهان واقعاً به موسیقی پاسخ می دهند ، حقیقت این موضوع هنوز در هوا است. گفته می شود ، شواهدی که ایده را پشتیبانی می کند بسیار قانع کننده است!

در ادامه بخوانید تا در مورد چگونگی ایجاد این ایده ها و دانش علمی در مورد این موضوع صحبت کنید.

این ادعاها درباره گیاهان و موسیقی از کجا شروع شد؟
شاید تعجب آور نباشد که بدانید این ایده که موسیقی می تواند روی رشد گیاه تأثیر بگذارد ، در اوج تفکر عصر جدید ریشه پیدا کرد. زندگی مخفی گیاهان ، که در سال 1973 منتشر شد و توسط کریستوفر برد و پیتر تامپکینز نوشته شده است ، گزارشی از "روابط جسمی ، عاطفی و معنوی گیاهان و انسان" است که به محبوبیت این ایده کمک کرده است. برد و تامپکینز مطالعات علمی را ذکر کردند که حاکی از آن است که موسیقی نه تنها به رشد گیاهان کمک می کند بلکه آنها دارای سطح هوشیاری هستند و می توانند هوشمندانه به مردم پاسخ دهند.

یکی از اولین مطالعات در مورد تأثیر موسیقی بر روی گیاهان در سال 1962 توسط دکتر T. C. Singh ، رئیس گیاه شناسی در دانشگاه Annamalia انجام شد. وی گیاهان بالزام را در معرض موسیقی کلاسیک قرار داد و دریافت که میزان رشد آنها در مقایسه با گروه کنترل 20٪ افزایش یافته است ، همچنین 72 درصد رشد زیست توده را افزایش می دهد. وی سپس محصولات زراعی را در معرض موسیقی راگا از طریق بلندگوها قرار داد و دریافت که آنها 25٪ - 60٪ بیشتر از میانگین ملی هستند.

 

محققان دانشگاه Annamalia با موسیقی فلوت ، ویولن ، هارمونیوم و موسیقی رنا آزمایش کردند و حتی نتایج مثبتی را دیدند که گیاهان را در معرض لرزش های رقص سنتی هند قرار می دهد. آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که ویولن مؤثرترین ساز است.

این نتایج توسط مهندس کانادایی یوجین کانبی تکرار شد. او مزارع گندم خود را در معرض J.S. سونات ویولن باخ و افزایش 66٪ عملکرد را تجربه کرد.

در همان سال که زندگی مخفی گیاهان منتشر شد ، محقق Dorothy Retallack کالج زنان کلرادو تحقیقات خود را در مورد گیاهان و موسیقی را در کتاب خود نوشت: صدای موسیقی و گیاهان. او آزمایشاتی را انجام داد که گیاهان را در معرض F قرار گرفت و دریافت که آنها بسیار سالم تر از گروه کنترل هستند.

وی سپس با انواع مختلف موسیقی از جمله کلاسیک ، جاز و راک آزمایش کرد. گیاهانی که در معرض موسیقی کلاسیک و جاز آرامش بخش تر بودند به سمت بلندگو رشد کردند و حتی خود را در اطراف آن گنجانیدند. از طرف دیگر گیاهان در معرض موسیقی راک "ناسازگار" از بلندگوها دور شدند و علائمی شبیه به آب بیش از حد نشان دادند.

بنابراین شاید گیاهان واقعاً طرفداران بزرگ باخ و لوی آرمسترانگ باشند.

چگونه می توان این رفتار را توضیح داد؟
بسیاری از محققانی که این آزمایشات را انجام داده اند ، سینگ و Retlack در میان آنها ، به این نتیجه رسیده اند که گیاهان پاسخ همدلی به موسیقی مورد نظرشان نشان می دهند. شایان ذکر است که آنها همچنین اعتقادات حاشیه ای زیادی داشتند - Retallack همچنین فکر می کرد گیاهان قادر به درک فوق العاده (ESP) هستند و به دلیل اشعار از موسیقی راک دور می شوند.

بهترین تئوری علمی در مورد چگونگی عملکرد موسیقی به گیاهان در رشد ، از طریق تأثیر ارتعاش امواج صوتی روی گیاه است. گیاهان مواد مغذی ، پروتئین ها و اندامک ها را در مایعات خود (سیتوپلاسم) از طریق فرآیندی به نام جریان سیتوپلاسمی انتقال می دهند. لرزش انواع خاصی از موسیقی و صدا ممکن است به تحریک این فرایند کمک کند - در طبیعت ، گیاهان ممکن است در اطراف آهنگ پرنده یا مناطقی با نسیم قوی رشد کنند.


آیا می توان اثبات کرد؟
اگر بدون شک بسیاری از باغبانانی را پیدا می کنید که قسم می خورند گیاهانشان هنگام گوش دادن به سلین دیون بهتر رشد می کنند ، اما هنوز هیچ مدرک قاطعی در دست نیست که موسیقی به رشد گیاهان کمک می کند. بسیاری از گیاه شناسان از آزمایشات "اثبات" این واقعیت به عنوان دانش علم ناصحیح یا علمی نقص و غیر قابل تکرار انتقاد کرده اند.

پستی از دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا خاطرنشان می کند که متغیرهای زیادی در این آزمایش ها وجود دارد که ممکن است به درستی مدیریت نشده و یا به حساب نیامده باشند ، مانند نور و آب ، فشار هوا و شرایط خاک. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که ممکن است این گیاهان موسیقی نباشند ، بلکه سرپرستان آنها هستند! این نیز ممکن است به همین دلیل باشد که گفته می شود صحبت با گیاهان به رشد آنها کمک می کند ، زیرا این افراد متولد فقط توجه بیشتری دارند.

اما این ایده هنوز قابل قبول است ، حداقل طبق برنامه تلویزیونی محبوب MythBusters. آنها این موضوع را در سال 2004 حل و فصل کردند و هفت گلخانه با شرایط مختلف تنظیم کردند: یکی موسیقی نداشت ، یکی موسیقی کلاسیک بازی کرد ، یکی موسیقی فلزی داشت ، دو فلز مرگ بازی می کرد ، دو فیلم ضبط سخنرانی منفی و دیگری پخش می کردند. در این نسخه از آزمایش ، این گیاه فلزی مرگ بود که بهتر از بقیه رشد کرد! موسیقی کلاسیک دوم بود و پس از آن گلخانه ها به صورت سخنرانی ، چه منفی و چه مثبت ، رشد مشابهی داشتند. آخرین باری که گیاه در معرض هیچ صدایی مرده بود.


به گیاهان خود کمک کنید تا قد بلند و قوی داشته باشند

به گیاهان خود کمک کنید تا قد بلند و قوی داشته باشند
موسیقی غذا برای روح است ، اما آیا این غذا برای گیاهان است؟ ما هنوز منتظر جواب قطعی هستیم. اما صرف نظر از اینکه آیا موسیقی در واقع به رشد گیاه کمک می کند یا خیر ، حداقل نمی تواند صدمه ای به آن وارد کند! حداقل تا زمانی که گیاه را درست در کنار بلندگو قرار ندهید و آن را تا 11 میل کنید.

طعم موسیقی را کنار بگذارید ، کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای رشد گیاهان داخلی و محکم به گیاهان داخلی خود کمک کنید. هر گیاه نیازهای خود را در رابطه با شرایط نوری ، آبیاری ، هرس و لقاح دارد.

حتماً نکات اصلی باغبانی در منزل را در مورد نکات اساسی باغبانی در محیط داخلی بررسی کنید تا مطمئن شوید گیاهان شما برای موفقیت تنظیم شده اند. همچنین می توانید از راهنمای گیاهان ما برای جستجوی نکات مراقبت از گیاه خاص استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی