گل من گلی

آیا باید گیاهخوار شوید؟
مردم به دلایل زیادی رژیم گیاهی را انتخاب می کنند. برای برخی افراد ، خوردن گیاهخواری راهی برای سالم تر شدن یا جلوگیری از هورمون های مورد استفاده در غذاهای حیوانات است. برای دیگران ، خوردن این روش بیشتر مربوط به دین ، ​​حقوق حیوانات یا نگرانی های زیست محیطی است.

اگر رژیم گیاهخواری را در نظر می گیرید ، می خواهید نوع گیاهخواری را انتخاب کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید از کدام غذاها پرهیز کنید ، می خواهید طرحی را تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را بدست آورید.

انواع رژیم های گیاهی
چندین نوع رژیم غذایی مختلف گیاهی وجود دارد:

گیاه خواری
اگر رژیم گیاهخواری را رعایت می کنید ، این بدان معنی است که شما گوشت ، مرغ یا ماهی نخورید. این دسته از غذاداران را می توان با کالاهای حیوانی که انتخاب می کنید در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بیشتر تقسیم شد:

گیاهخواران لاکتو اوو هم تخم مرغ و هم لبنیات می خورند
گیاهخواران لاکتو محصولات لبنی می خورند اما تخم مرغ نمی خورد
گیاهخواران تخم مرغ تخم مرغ می خورند اما محصولات لبنی نیستند
وگان
اگر رژیم وگان را دنبال می کنید ، گوشت ، مرغ یا ماهی نخورید. شما همچنین لبنیات ، تخم مرغ یا سایر محصولات حیوانی مانند ژلاتین یا عسل مصرف نمی کنید.

گیاهخواری جزئی
گیاهخواری جزئی گوشت نمی خورد بلکه برخی از غذاهای حیوانات را می خورد.

pescatarian ماهی می خورند اما از همه گوشت های دیگر اجتناب می کنند
گیاهخواران گرده ای مرغ می خورند اما از گوشت و ماهی دیگر دوری می کنند
انعطاف پذیر
برخی دیگر از آنچه که به عنوان یک رژیم غذایی نیمه تمام یا انعطاف پذیر شناخته می شود ، پیروی می کنند. افراد پیروی از این رژیم غذایی عمدتا از غذاهای گیاهی استفاده می کنند اما بعضی اوقات ممکن است مقدار کمی گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ ، مرغ و ماهی نیز در آن قرار بگیرند.


فواید سلامتی رژیم گیاهی چیست؟
هنگامی که به طور صحیح پیروی شود ، رژیم غذایی گیاهخواری فواید زیادی دارد. اگر از گوشت اجتناب نمی کنید بلکه فقط از خوردن نانهای فرآوری شده و ماکارونی ، شکر اضافی و سبزیجات و میوه بسیار کمی استفاده می کنید ، بعید به نظر خواهید رسید که از مزایای این رژیم بهره مند شوید.

1. برای سلامتی قلب مفید است
ممکن است گیاهخواران تا یک سوم منبع معتبر احتمال مرگ و یا در اثر بیماری قلبی در بیمارستان بستری شوند. البته ، انتخاب مواد غذایی اهمیت دارد - گیاهی یا نه.

اگر می خواهید از مزایای محافظت از قلب برای رژیم استفاده کنید ، حتماً انتخاب کنید:

غلات سبوس دار با فیبر بالا
حبوبات
آجیل
سبزیجات و میوه ها
سایر غذاهای کم قند خون
ایده این است که فیبر محلول را مصرف کنید و غذاهایی را انتخاب کنید که به پایداری قند خون کمک کنند. با این کار ممکن است کلسترول خود و خطر کلی حمله قلبی را کاهش دهید.

2. خطر سرطان را کاهش می دهد
در حالی که فواید آن قابل توجه نیست ، ممکن است گیاهخواران با کاهش خطر ابتلا به سرطان لبه کمی داشته باشند.

یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد ، در جمعیت های کم خطر ، رژیم غذایی گیاهی بطور کلی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که انواع خاصی از رژیم های غذایی بدون حیوان باعث کاهش خطر ابتلا به انواع خاص سرطان می شوند:

رژیم وگان بیشتر از سایر رژیم های غذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
همچنین رژیم غذایی وگان حاوی بیشترین محافظت در برابر سرطانهای خاص زنان است
یک رژیم غذایی گیاهی لاکتو اوو برای ارائه بیشترین محافظت در برابر سرطان دستگاه گوارش یافت شد
با این حال ، یکی دیگر از منابع معتبر مطالعه فقط یک کاهش معنی دار در خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را در بین افراد پیروی از رژیم گیاهخواری مشاهده نکرد.

بسیاری از مطالعات ادعا می کنند که یک رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات تازه ممکن است کلید اصلی باشد. گیاهخواری بودن باعث می شود در پنج وعده غذایی توصیه شده روزانه آسان تر شوید.

صرفاً وگان بودن کاملاً ضروری نیست زیرا رژیم غذایی مبتنی بر گیاه با میوه و سبزیجات سنگین نیز می تواند مفید باشد.

3. از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری می کند
پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم ممکن است به جلوگیری از دیابت منبع و درمان دیابت نوع 2 و عوارض جانبی آن کمک کند. این به انتخاب غذاهای کم قند خون که سطح قند خون را ثابت نگه می دارد ، مانند غلات کامل ، حبوبات و آجیل برمی گردد.

در یک مطالعه ، گیاهخواران نیمی از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در مقایسه با افراد غیر متعهد داشتند.

4- فشار خون را کاهش می دهد
چندی پیش محققان متوجه شدند که افرادی که گوشت نمی خورند ممکن است فشار خون کمتری داشته باشند. مطالعات نشان داده است که گیاهخواران ، به ویژه گیاهخواران ، فشار خون کمتری نسبت به همتایان گوشتخوار دارند.

غذاهای گیاهی از نظر چربی ، سدیم و کلسترول پایین تر هستند و این می تواند تأثیر مثبتی بر فشار خون شما داشته باشد. میوه ها و سبزیجات همچنین غلظت خوبی از پتاسیم دارند که به کاهش فشار خون کمک می کند.

5- علائم آسم را کاهش می دهد
یک مطالعه قدیمی سوئدی نشان می دهد که یک رژیم گیاهی بویژه وگان ممکن است علائم آسم را کاهش دهد. بیست و دو از 24 شرکت کننده که رژیم غذایی وگان را به مدت یک سال خوردند ، شاهد بهبودهایی از جمله وابستگی کمتری به داروها بودند.

تصور می شود برخی غذاهای حیوانی ممکن است حساسیت یا التهاب ایجاد کنند ، بنابراین حذف این غذاها از رژیم غذایی می تواند این واکنش ها را کاهش دهد.

6. سلامتی استخوان را ارتقا می بخشد
در کشورهایی که مردم بیشتر رژیم های گیاهی مصرف می کنند میزان پوکی استخوان کمتر است. محصولات حیوانی ممکن است کلسیم را از بدن خارج کرده و باعث از بین رفتن استخوان و پوکی استخوان شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۳۱
goli golipour

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی