گل من گلی

7 مزایای سلامتی آلو
آلوها بسیار مغذی هستند و فواید متنوعی برای سلامتی دارند.

آنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند ، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کند.

می توانید آلو را تازه یا خشک مصرف کنید. آلو خشک یا آلو ، به دلیل بهبود چندین وضعیت بهداشتی از جمله یبوست و پوکی استخوان شناخته شده است.

در این مقاله 7 مزایای بهداشتی مبتنی بر شواهد از آلو و آلوها ذکر شده است.

1. آنها حاوی بسیاری از مواد مغذی هستند
آلو و آلو از نظر مواد مغذی بسیار چشمگیر هستند. آنها علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف هستند.

در اینجا نمای کلی از پروفایل های تغذیه ای آلو و آلو را مشاهده می کنید.

آلو
آلو از نظر کالری نسبتاً کم است ، اما حاوی مقدار نسبتاً زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. یک آلو حاوی مواد مغذی زیر است (1):

کالری: 30
کربوهیدرات: 8 گرم
فیبر: 1 گرم
شکر: 7 گرم
ویتامین A: 5٪ از RDI
ویتامین C: 10٪ از RDI
ویتامین K: 5٪ از RDI
پتاسیم: 3٪ از RDI
مس: 2٪ از RDI
منگنز: 2٪ از RDI
علاوه بر این ، یک آلو مقدار کمی ویتامین های گروه B ، فسفر و منیزیم را تأمین می کند (1).

آلوها
از نظر وزن ، آلوها از نظر کالری بیشتر از آلو هستند. یک عدد آلو (1 گرم) 28 گرم حاوی موارد زیر است:

کالری: 67
کربوهیدرات: 18 گرم
فیبر: 2 گرم
شکر: 11 گرم
ویتامین A: 4٪ از RDI
ویتامین K: 21٪ از RDI
ویتامین B2: 3٪ از RDI
ویتامین B3: 3٪ از RDI
ویتامین B6: 3٪ از RDI
پتاسیم: 6٪ از RDI
مس: 4٪ از RDI
منگنز: 4٪ از RDI
منیزیم: 3٪ از RDI
فسفر: 2٪ از RDI
به طور کلی ، ویتامین و مواد معدنی یک وعده آلو و آلو کمی متفاوت است. آلوها حاوی ویتامین K بیشتری نسبت به آلو هستند و از نظر ویتامین ها و مواد معدنی B تا حدودی بیشتر هستند.

بعلاوه آلوها نسبت به آلوهای تازه از نظر کالری ، فیبر و کربوهیدرات بالاتر هستند.

خلاصه:
میزان ویتامین و مواد معدنی آلو و آلو کمی متفاوت است ، اما هر دو با مواد مغذی بسته بندی شده اند. علاوه بر این ، آلوها نسبت به آلوهای تازه دارای کالری ، فیبر و کربوهیدرات بیشتری هستند.
2- آلوها و آب آناناس ممکن است یبوست را تسکین دهند
آلوها و آب آناناس به دلیل توانایی در رفع یبوست بسیار شناخته شده اند.

این تا حدودی به دلیل مقدار زیاد فیبر موجود در آلوها است. یکی از هرس 1 گرم فیبر (2) را تأمین می کند.

فیبر موجود در آلوها عمدتاً نامحلول است ، به این معنی که با آب مخلوط نمی شود.

با افزودن فله به مدفوع شما در جلوگیری از یبوست نقش دارد و ممکن است سرعت حرکت زباله ها در دستگاه گوارش شما را تسریع کند (3 ، 4).

علاوه بر این ، آلوها و آب آناناس حاوی سوربیتول هستند ، که یک الکل قند با اثرات ملین طبیعی است (4 ، 5).

نشان داده شده است که خوردن آلو نسبت به بسیاری از انواع دیگر مسهلها مانند psyllium که نوعی فیبر است که اغلب برای تسکین یبوست مورد استفاده قرار می گیرد ، در درمان یبوست مؤثر است.

در یک مطالعه ، افرادی که هر روز به مدت سه هفته 2 اونس (50 گرم) آلو مصرف کرده بودند ، قوام و فرکانس مدفوع بهتر را نسبت به گروهی که از اسلایم استفاده می کردند گزارش کردند (7).

این نکته را باید در نظر داشته باشید که خوردن بیش از حد بسیاری از آلوها به یکباره ممکن است منجر به اثرات نامطلوب مانند اسهال شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق ، بهتر است یک وعده 1 / 4-1 / 2 لیوان (44-87 گرم) در روز بچسبید.

اگر از آب آلو استفاده می کنید ، حتماً 100٪ آب آن بدون قند اضافه شده است. علاوه بر این ، اندازه سهم خود را به 4-8 اونس (118-237 میلی لیتر) در روز محدود کنید.

خلاصه:
آلو و آلو ممکن است به دلیل دارا بودن فیبر و سوربیتول در رفع یبوست مؤثر باشد.

3. آلو و آلوها از نظر آنتی اکسیدان غنی هستند
آلوها و آلوها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلولهای شما در برابر آسیب رادیکالهای آزاد مفید هستند.

آنها به ویژه از نظر آنتی اکسیدان های پلی فنول بسیار مفید هستند ، که تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان ها دارند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک کنند.

در حقیقت ، برخی از مطالعات نشان داده اند که آلو حاوی بیش از دو برابر مقدار آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه های محبوب مانند شهد و هلو (منبع 9Trusted) است.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانات نشان داده اند که پلی فنول ها در آلو و آلوها دارای اثرات ضد التهابی قدرتمند و همچنین توانایی جلوگیری از آسیب به سلول هایی هستند که غالباً منجر به بیماری می شوند (10Trusted Source، 11Trusted Source، 12Trusted Source).

در یک مطالعه لوله آزمایش ، پلی فنولهای موجود در آلوها نشانگرهای التهابی مرتبط با بیماری های مفاصل و ریه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند (13Trusted Source، 14Trusted Source).

آنتوسیانین ها ، نوع خاصی از پلی فنول ، به نظر می رسد که فعالترین آنتی اکسیدان موجود در آلو و آلو است. آنها ممکن است اثرات سلامتی قدرتمندی داشته باشند ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان (10 منبع معتبر ، منبع 15Trusted ، منبع 16Trusted ، منبع 17Trusted).

با این حال در حالی که همه این یافته ها امیدوار کننده هستند ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

خلاصه:
آلو و آلوها از نظر آنتی اکسیدان های پلی فنول سرشار هستند ، که ممکن است باعث کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن شود.
4- آنها ممکن است به کاهش قند خون کمک کنند
آلو دارای خواصی است که ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.

با وجود مقادیر نسبتاً زیاد کربوهیدرات ، آلو و آلو بعد از خوردن آنها باعث افزایش قابل توجه قند خون نمی شوند (18Trusted Source، 19Trusted Source).

این به پتانسیل آنها برای افزایش سطح آدیپونکتین ، هورمونی که در تنظیم قند خون نقش دارد (نسبت به منبع منبع اطمینان 19) مربوط می شود.

علاوه بر این ، فیبر موجود در آلو تا حدودی می تواند مسئول تأثیر آنها بر قند خون باشد. فیبر سرعت بدن را جذب می کند که بدن شما بعد از غذا کربوهیدرات ها را جذب می کند و باعث می شود قند خون بتدریج افزایش یابد تا سنبله (19Trusted Source، 20Trusted Source).

علاوه بر این ، مصرف میوه هایی مانند آلو و آلو با خطر کمتری از ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است (منبع 21Trusted).

با این حال ، مطمئن شوید که اندازه بخش خود را کنترل کنید ، زیرا آلوها از نظر کالری زیاد و پرخوری آسان هستند. اندازه معقول یک فنجان 1/4/1/2 (44-87 گرم) است.

خلاصه:
آلو و آلو منبع خوبی از فیبر هستند و نشان داده شده است که سطح آدیپونکتین را کاهش می دهد. هر دو ویژگی ممکن است از کنترل قند خون بهره مند شوند.
5- آلو ممکن است سلامت استخوان را ارتقا بخشد
آلو ممکن است برای بهبود سلامت استخوان ها مفید باشد.

برخی از مطالعات ، مصرف هرس را با کاهش خطر ابتلا به شرایط ناتوان کننده استخوان مانند پوکی استخوان و پوکی استخوان ، که از نظر تراکم استخوانی کم است ، مرتبط دانسته است (22Tusted Source).

نه تنها آلوها نشان داده شده اند که از ریزش استخوان جلوگیری می کنند ، بلکه می توانند از بین بردن ریزش استخوان را که قبلاً رخ داده است نیز معکوس کنند (22Tusted Source).

هنوز مشخص نیست که چرا آلوها این تأثیرات مثبت را بر سلامت استخوان ها دارند. با این حال ، تصور می شود محتوای آنتی اکسیدان ها و توانایی کاهش التهاب آنها نقش داشته باشد (23Trusted Source، 24Trusted Source، 25Trusted Source).

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آلو ممکن است سطح هورمونهای خاصی را که در تشکیل استخوان دخیل هستند ، افزایش دهد (منبع اطمینان 22).

آلو نیز حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که دارای اثرات محافظتی در استخوان ها از جمله ویتامین K ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم هستند (26Trusted Source، 27Trusted Source، 28Trusted Source، 29Trusted Source).

در حالی که همه این یافته ها مثبت هستند ، بسیاری از شواهد در مورد آلوها و سلامت استخوان ها مبتنی بر نتایج حاصل از مطالعات حیوانات و لوله آزمایش است.

با این وجود ، حداقل تحقیقات انسانی که در مورد مصرف هرس و سلامت استخوان انجام شده است ، نتایج امیدوارکننده ای را به همراه داشته است. در مقایسه با میوه های دیگر ، به نظر می رسد که آلوها در جلوگیری و برگشت معده استخوان ها مؤثر هستند (منبع 22Trusted).

خلاصه:
آلوها با جلوگیری از برگشت یا برگشت استخوان استخوان ، از خواص متعددی برخوردار هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان را کاهش دهند.

6. آلو و آلو ممکن است از سلامت قلب بهره مند شوند
مصرف آلو و آلو به طور مرتب ممکن است تأثیر محافظتی بر سلامت قلب داشته باشد.

آنها به دلیل پتانسیل کاهش فشار خون و کلسترول خون که از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی است ، مورد مطالعه قرار گرفته اند.

در یک مطالعه ، افرادی که هشت صبح هر روز آب آناناس می نوشیدند و هر روز سه یا شش آلو می خوردند با گروهی مقایسه شدند که فقط یک لیوان آب روی معده خالی می نوشید (منبع 30Trusteded).

کسانی که آلو و آب آناناس را مصرف کرده اند ، میزان فشار خون ، کلسترول تام و کلسترول LDL "بد" به میزان قابل توجهی پایین تر از گروهی که آب می نوشیده اند (منبع اطمینان).

یک مطالعه دیگر نشان داد ، مردانی که به کلسترول بالا مبتلا شده اند ، پس از مصرف 12 آلو در روز به مدت هشت هفته ، سطح کلسترول LDL پایین تر داشتند (31 منبع معتبر).

چندین مطالعه در مورد حیوانات نتایج مشابهی را ارائه داده اند.

به طور کلی ، موشهایی که از پودر آلو خشک و آب آلو تغذیه می شوند ، سطح کلسترول کمتری دارند و کلسترول HDL "خوب" را افزایش می دهند. با این حال ، این نتایج را نمی توان برای انسان تعمیم داد (32 منبع معتبر ، 33 منبع معتبر).

به نظر می رسد اثرات مثبت آلو و آلو بر عوامل خطر بیماری های قلبی به دلیل محتوای بالای فیبر ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها وجود دارد (34Trusted Source، 35Trusted Source).

در حالی که نتایج این مطالعات امیدوارکننده است ، به خاطر داشته باشید که تحقیقات انسانی بیشتری برای حمایت از اثرات محافظتی قلبی آلو و آلو لازم است.

خلاصه:
آلو و آلو ممکن است سلامت قلب را به دلیل نقش احتمالی آنها در کاهش فشار خون و کلسترول تقویت کنند.
7. افزودن آسان به رژیم غذایی شما
آلوها و آلوها به راحتی و آسان در رژیم غذایی شما ترکیب می شوند.

می توانید به تنهایی آنها را میل کنید یا از آنها در اسموتی ها و سالادها لذت ببرید ، مانند دستور العمل های زیر:

سالاد اسفناج ، ریحان و آلو
اسموتی آلو دارچین
سالاد ماکارونی با مرغ و آلو کباب شده
سالاد آلو آووکادو آلو
سالاد آلو ، پرتقال ، رازیانه و پیاز
آلوها را نیز می توان به عنوان آب میوه مصرف کرد و به طور معمول خورش داده می شود ، که این فرایند ترکیب آنها با آب و سپس بو شدن است ، مانند این دستور العمل.

خلاصه:
آلوها و آلوها برای افزودن به رژیم غذایی ساده هستند. آنها می توانند به چندین روش مختلف تهیه شوند و در بسیاری از دستور العمل ها طعم عالی داشته باشند.
خط پایین
آلو میوه ای بسیار مغذی است. آلو و آلو هر دو منبع عالی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.

علاوه بر این ، آنها دارای چندین ویژگی هستند که ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مزمن مانند پوکی استخوان ، سرطان ، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

علاوه بر این ، آنها طعم خوشمزه ای دارند و به آمادگی کمی نیاز دارند ، بنابراین می توان آنها را به راحتی در رژیم غذایی خود قرار داد.

 

خواص گیلاس برای سلامتی چیست؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی